ابهامات پذیرش بیمه البرز در بورس برطرف شد

مدیرعامل شرکت بیمه البرز از منتفی شدن ادغام شرکت بیمه البرز با یکی از بانک‌های ملت، تجارت و صادرات خبر داد و گفت: ابهامات مربوط به پذیرش بیمه البرز در بورس حل شد.

محمدابراهیم امین در گفت‌وگو با فارس درباره جلسه معارفه بیمه البرز با توجه به اینکه هنوز در بورس پذیرش نشده است، اظهار داشت: برای پذیرش بیمه البرز در بورس ابهامات و سوالاتی که وجود داشت به دلیل عدم اشراف آنها بر صنعت بیمه بوده و با پاسخ‌های روز گذشته همه مسائل حل شد.

وی همچنین در پاسخ به اینکه آیا شرکت برنامه‌ای برای افزایش سرمایه خود دارد، گفت: با توجه به اینکه سرمایه شرکت ۲۶‌میلیارد تومان است و طبق ضوابط بیمه‌های خصوصی باید حداقل ۴۰‌میلیارد تومان باشد باید ابتدا خصوصی شویم بعد سرمایه خود را افزایش دهیم و تا زمانی که دولتی هستیم، بر اساس قانون برنامه چهارم اجازه افزایش سرمایه نداریم.

مدیرعامل بیمه البرز همچنین درباره میزان سهام شرکت بابت رد دیون دولتی واگذاری شده، افزود: حدود ۴۰ درصد از سهام شرکت بابت رد دیون به تامین اجتماعی، صندوق بازنشستگی کشوری، ذخیره فرهنگیان تامین اجتماعی نیرو‌های مسلح و ۲۰درصد هم به آستان قدس رضوی واگذار شده است.

امین در پایان درباره ادغام بیمه البرز با یکی از بانک‌های ملت، تجارت و صادرات گفت: این مساله به عنوان یکی از گزینه‌ها برای واگذاری بود که منتفی شد و این شرکت همانند سایر شرکت‌های واگذاری شده در بورس عمل می‌کند.

مدیرعامل بیمه دانا:

پس از بیمه البرز به بورس می‌رویم

مدیرعامل بیمه دانا از آمادگی این بیمه برای واگذاری در بورس پس از بیمه البرز و مذاکره با بانک‌ها برای فعالیت مشترک خبر داد.

به گزارش ایسنا، هادی اویارحسین در حاشیه مراسم معارفه بیمه البرز اظهار کرد: در جلسه مشترکی با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی، رییس‌ بیمه مرکزی، رییس‌کل سازمان خصوصی‌سازی و مدیرعامل سازمان بورس تصمیم گرفته شد ابتدا بیمه البرز واگذار شود و پس از آن بیمه دانا به عنوان دومین شرکت بیمه دولتی در بورس عرضه شود.

وی تاکید کرد: اساس‌نامه بیمه دانا در سازمان ثبت شرکت‌ها به ثبت رسیده و این شرکت به سهامی عام تبدیل شده است و گزارش منتهی به سال قبل به سازمان حسابرسی داده شده است و تنها مدرکی که باید برای مدیریت پذیرش بورس ارسال شود، همین گزارش سازمان حسابرسی برای تایید بودجه پیش‌بینی سال ۸۸ است.

وی اعلام مبلغ سود و زیان شرکت را به پس از برگزاری مجمع این شرکت که ۳۱ شهریور ماه برگزار می‌شود، موکول کرد.

وی ۲۳ سوال سازمان بورس از شرکت بیمه البرز را در راستای اطلاع‌رسانی برای شفافیت و افزایش اطلاعات مردم ذکر کرد و گفت: سازمان بورس در کشور ما قدمتی طولانی دارد، اما تاکنون هیچ شرکت بیمه‌ای در بورس عرضه نشده است و برای اینکه مردم از فعالیت‌های شرکت‌های بیمه‌ای آگاهی بیشتری داشته باشند، مدیریت پذیرش بورس سوالاتی را از بیمه البرز مطرح کرده است. شرکت بیمه دانا هم در حال تهیه پاسخ‌های این سوالات و ارسال آن به مدیریت پذیرش بورس است.

مدیرعامل بیمه دانا تاکید کرد: پیش‌بینی می‌کنیم با طی این مراحل، در نیمه اول مهر ماه مراسم معارفه و عرضه سهام بیمه دانا انجام شود.

وی گفت: استقبال از شرکت‌های بیمه‌ای بسیار خوب خواهد بود، مثلا در سال ۷۶ شرکت سرمایه‌گذاری صنعت بیمه تاسیس شد و سهام این شرکت به سرعت فروش رفت. اساسا شرکت‌های بیمه در کشور ما از وضعیت بسیار خوبی برخوردارند و قطعا استقبال خوبی از سهام آنان خواهد شد. کارکنان و نمایندگان شرکت‌های بیمه مشتریان بالقوه سهام محسوب می‌شوند. علاوه بر آن نمایندگان، کارگزاران و کارکنان بیمه‌های مرکزی و ایران که واگذار نمی‌شوند، علاقه‌مند به خریداری سهام این سه شرکت بیمه‌ای هستند.

اویارحسین به واگذاری سه بانک در اوایل امسال و از مذاکراتی برای جوینت شدن با آن‌ها اشاره کرد و گفت: این بانک‌ها تمایل نسبی برای خرید سهام شرکت‌های بیمه نشان داده‌اند، ما هنوز مذاکرات با سه بانک ملت، تجارت و صادرات نهایی نشده است.