محدودیتی برای تامین منابع مالی طرح‌های توجیه‌دار وجود ندارد

مدیرعامل بانک صنعت‌ومعدن از اختصاص تسهیلات به طرح‌های آمایش صنعتی و معدنی این استان و همچنین حمایت از واحدهای تولیدی در کشور خبر داد و گفت:‌ این بانک محدودیتی در زمینه نقدینگی برای تامین منابع مالی طرح‌های توجیه‌دار ندارد. به گزارش ایلنا، پیشرو گفت: تاکنون متناسب با توانمندی‌ها و مزیت‌های نسبی هر استان ۹۰۰ طرح ایجادی در کشور تعریف شده که طی ۹ ماه گذشته بخش قابل توجهی از این طرح‌ها در استان‌های مختلف تامین مالی شد.

مدیرعامل بانک صنعت و معدن در خصوص عملکرد آمایش صنعت و معدن در سطح کلان گفت: تامین اعتبار ۳۰۰هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری تسهیلات ریالی و ارزی طی ۳ سال آینده پیش‌بینی شده که تاکنون بیش از ۲۱۰ مورد از طرح‌های ۹۰۰گانه ایجادی مصوب، تعداد ۲۳۷ طرح در بخش تکمیلی و نیمه تمام تامین اعتبار و سرمایه در گردش تعداد یک هزار و ۵۴۵ واحد نیز پرداخت شده است.

وی افزود: در استان ایلام هم طرح‌های بزرگی از قبیل تولید بنزین به روش GTL از گاز، صنایع پایین دستی پتروشیمی که از قابلیت‌های منحصر به فرد و مزیت‌های نسبی این استان است در دستور کار بانک صنعت و معدن قرار دارند.

در این دیدار، غراوی استاندار ایلام خواستار انجام تمهیداتی از طرف بانک صنعت و معدن به منظور حمایت و تامین اعتبار از طرح‌های کوچک در کنار طرح‌های بزرگ شد.

همچنین رییس سازمان صنایع و معادن ایلام با اشاره به عملکرد مثبت سازمان در معرفی و شناسایی مزیت‌های سرمایه‌گذاری از طریق طرح جامع آمایش صنعتی و معدنی گفت: تاکنون تعداد ۸ طرح ایجادی معرفی شده با اعتباری بالغ بر ۷۳۰میلیارد ریال موفق به اخذ مصوبه بانک عامل صنعت و معدن شده‌اند، یک طرح نیمه تمام نیز مصوب و تعداد ۲۸ واحد صنعتی نیز از تسهیلات سرمایه در گردش اعتبارات مذکور بهره‌مند شده‌اند.