بانک «تات» با سرمایه 200‌میلیارد تومانی می‌آید

عکس: نگار متین‌نیا

مدیرعامل بانک در شرف تاسیس تات از پذیره نویسی این بانک از مهر ماه امسال به میزان ۵۰‌درصد سهام خبرداد و اعلام کرد سرمایه اولیه بانک تات ۲۰۰‌میلیارد تومان خواهد بود.

سید بهاء‌الدین حسینی‌هاشمی‌در گفت‌وگو با مهر، در خصوص وضعیت بانک تات که در شرف تاسیس است، گفت: شورای پول و اعتبار اساسنامه سه بانک تات، دی و انصار را به تصویب رساند، بنابراین هم اکنون بانک تات آماده پذیره‌نویسی و تکمیل سرمایه خود از این طریق است.

مدیرعامل بانک تات سرمایه اولیه این بانک را ۲۰۰‌میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: ۱۰۰‌میلیارد تومان از سرمایه اولیه بانک توسط موسسان آن تامین شده و ۱۰۰‌میلیارد تومان نیز از طریق پذیره نویسی تامین خواهد شد.

وی با بیان اینکه این بانک اولین بانکی است که ۵۰‌درصد سرمایه اولیه آن از طریق پذیره‌نویسی تامین می‌شود، گفت: سایر بانک‌ها اکثرا ۲۰ و نهایتا ۳۰‌درصد سرمایه خود را از این طریق تامین کرده اند.

حسینی‌هاشمی‌سهامداران این بانک را عمدتا بخش صنایع کشور از جمله صنعت خودروسازی و صنایع مبل و چوب و همچنین بخش ورزش کشور عنوان کرد و گفت: احتمالا پذیره‌نویسی بانک تات از مهر ماه امسال آغاز خواهد شد.

حذف مراجعه مردم با تاسیس بانک‌های مجازی

وی همچنین در خصوص راه اندازی بانک مجازی نیز گفت: این نوع بانک‌ها با استفاده از تکنولوژی‌های جدید الکترونیکی

و مخابراتی، سرویس و خدمات را مانند سایر بانک‌ها به مردم ارائه می‌کنند، منتهی این نوع بانکداری نیاز به مراجعه مردم ندارد.

وی ادامه داد: حتی در این نوع بانکداری نیازی نیست که مردم از اینکه مدیرعامل بانک چه فردی است، اطلاع داشته باشند و بدون اینگونه موارد نیز با سپرده‌گذاری می‌توانند سود و خدمات را از طریق موبایل، اینترنت، تلفن و غیره دریافت نمایند.