دبیرکل مجمع اسلامی‌کارکنان بانک‌ها گفت: به‌رغم گذشت بیش از ۵ ماه از سال و با توجه به تاکید ریاست‌جمهوری هنوز هیچ تصمیمی‌برای افزایش منطقی حقوق کارکنان بانک‌ها گرفته نشده است. ابراهیم حکیم فعال در گفت‌و‌گو با خبرگزاری فارس اظهار داشت: کارکنان دولت در سال جاری با توجه به دستور صریح رییس‌جمهور مبنی بر اجرایی شدن قانون مدیریت خدمات کشوری امیدوار به اعمال افزایش ۲۵‌درصدی حقوق خود بر اساس ماده ۱۵۴ شدند.

وی افزود: کارکنان زحمتکش سیستم بانکی که به لحاظ حجم و مسوولیت سنگین کاری با کمتر قشری قابل مقایسه هستند نیز از ابتدای سال امیدوار به بهبود شرایط معیشتی خود به واسطه افزایش مناسب حقوق و اجرای قانون مدیریت خدمات کشوری بودند، اما متاسفانه در حالی که حقوق کارکنان دولت نسبت به سال گذشته به طور قابل توجهی افزایش پیدا کرده است، نه تنها تا کنون که بیش از ۵ ماه از سال می‌گذرد، شاهد افزایش حقوق خود نیستند، بلکه همان حقوق سال گذشته خود را دریافت می‌کنند.

دبیر مجمع اسلامی‌کارکنان بانک‌ها با اشاره به این که پس از گذشت ۵ ماه از سال با کش و قوس‌های فراوان، خبر افزایش ۹‌درصدی حقوق کارکنان بانک‌ها مطرح شده است، افزود: این میزان افزایش مخالف نص صریح قانون برنامه چهارم مبنی بر افزایش حقوق کارکنان دولت بر مبنای افزایش نرخ تورم اعلام شده توسط بانک مرکزی است.

حکیم فعال تاکید کرد: طی سال‌های اخیر نیز هیچ سالی کارکنان بانک‌ها شاهد افزایش حقوق خود متناسب با نرخ تورم نبودند.

دبیرکل مجمع اسلامی‌کارکنان بانک‌ها با اشاره به نامه شورای هماهنگی بانک‌ها به وزارت امور اقتصادی و دارایی اظهار داشت: در آن نامه صراحتا با اشاره به مشکلات و میزان کم حقوق دریافتی کارکنان بانک‌ها خواسته شده بود سریعا نسبت به افزایش مناسب حقوق این قشر در سال جاری تصمیم‌گیری شود. وی افزود: این بلاتکلیفی در خصوص افزایش حقوق هم اکنون سبب ناهماهنگی میان دستمزد کارکنان بانک‌های خصوصی و دولتی شده و کارکنان بانک‌ها شاهد این تفاوت و تبعیض هستند. حکیم فعال اظهار داشت: مسوولان کشور نباید نسبت به حساسیت کار و سختی و مشقت کار کارکنان بانک‌ها بی‌توجه باشند. وی با اشاره به تحقیق انجام شده توسط مراکز علمی‌در خصوص سختی شغل بانکداری افزود: طبق این تحقیق بیش از هشتاد‌درصد از کار افتادگی کارکنان بانک‌ها به دلیل فشار روحی، مشکلات قلبی و عروقی بوده است.

وی افزود: با توجه به این سختی و مسوولیت سنگین لازم است تا مسوولان نیز نسبت به این قشر زحمتکش واقع‌بینانه‌تر نگاه کنند.

حکیم فعال با اشاره به اتفاقات اخیر و شرایط موجود اظهار داشت: متاسفانه طی سال‌های اخیر بانک‌ها در صف اول انتقاد مسوولان قرار گرفته و به اشتباه تمام مشکلات اقتصادی به گردن سیستم بانک گذاشته می‌شود.

دبیرکل مجمع اسلامی‌کارکنان بانک‌ها اظهار داشت:‌ در مقاطع مختلف سال و در شرایط سخت اقلیمی‌و جغرافیایی و آب و هوایی که اکثرا ادارات و سازمان‌ها تعطیل می‌شوند، بانک‌ها مجبورند برای پاسخگویی به نیاز و خواسته‌ مردم در محل کار خود حضور داشته باشند. وی با اشاره به تعطیلات نوروز و سایر تعطیلات پیش‌بینی نشده ماه‌های گذشته اظهار داشت: بانک‌ها به واسطه حساسیت کار و ضرورت‌های یاد شده در تمام شرایط مشغول ارائه خدمت به مردم بودند، بنابراین شایسته نیست که به این قشر کم‌لطفی شود.

دبیر مجمع اسلامی‌کارکنان بانک‌ها گفت: مظلومیت و عدم اعتراض کارکنان بانک‌ها نباید باعث بی‌توجهی و فراموشی آنان توسط مسوولان و دست‌اندرکاران شود. وی در پایان افزود: مجمع اسلامی‌کارکنان بانک‌ها از طرق قانونی نیز این مشکل را از مراجع ذی‌صلاح پیگیری خواهد کرد.