آغاز پرداخت خسارت دیه دو حادثه هوایی

مدیرعامل بیمه ایران از آغاز پرداخت خسارت دیه به خانواده‌های سرنشینان جان‌باختگان دو سانحه هوایی شرکت‌های کاسپین و آریا خبر داد. جواد سهامیان‌مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار بانک و بیمه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) اظهار کرد: بیمه ایران به دلیل توان بالای مالی و فنی خود، برای پرداخت خسارت منتظر بیمه‌گر اتکایی نمی‌ماند و کار پرداخت بیمه دیه‌ را آغاز کرده است. وی ادامه داد: بیمه‌گذار صرفا با بیمه ایران طرف است و مسائل مربوط به بیمه اتکایی ارتباطی با مشتری بیمه ایران ندارد و مذاکرات ما با شرکت بیمه‌گر اتکایی ادامه دارد.

مدیرعامل بیمه ایران خسارت پرداختی برای جان‌باختگان حادثه کاسپین را به دلیل وقوع حادثه در ماه حرام حدود ۵/۵۳میلیون تومان و برای جان‌باختگان حادثه شرکت هوایی آریا را ۴۰‌میلیون تومان عنوان کرد.

به گفته او خانواده‌های جان‌باختگان با ارائه مدارک به شرکت هواپیمایی کاسپین در مدت زمان کوتاهی این خسارت را دریافت کنند.

افزایش ضریب نفوذ بیمه از طریق طرح بیمه روستاییان

همچنین احمد جوادی پور، مدیر امور شعب بیمه ایران در جلسه کارگروه بیمه روستاییان با بیان مطلب فوق گفت: فروش بیمه روستاییان از طریق دفاتر ICT منجر به اجرای بخش اصلی فرامین ریاست محترم جمهوری در زمینه فراگیر شدن بیمه در سطح کشور و توسعه بیمه‌های عمر در بین اقشار آسیب پذیر خواهد شد. به گزارش روابط عمومی‌بیمه ایران، وی با تشریح فعالیت مشترک بیمه ایران و پست بانک در بیش از ۹‌هزار دفتر روستایی در آینده نزدیک‌، آنرا از جمله فعالیت‌های اقتصادی شهری روستایی دانست که در کشورهای پیشرفته نیز در حال اجرا می‌باشد و سپس افزود توسعه IT در روستاها به عنوان یک پروژه ملی موجب توسعه بیمه نیز خواهد گردید.

مدیر امور شعب بیمه ایران در ادامه یادآور شد: اجرای این طرح از طریق شبکه نمایندگی و دفاتر ICT پست بانک به اجرا درخواهد آمد به صورتی که هر ۱۰ دفتر روستایی را یکی از نمایندگان بیمه ایران پشتیبانی خواهد نمود و در آینده با توسعه این طرح نسبت نماینده و بازاریاب بیمه ایران به استانداردهای جهانی نزدیک خواهد گردید. طبق اظهار جوادی پور؛ فاز اول این طرح در استان گلستان آغاز گردیده است و فاز دوم مراحل آزمایشی آن در استان مرکزی در حال اتمام است. در فاز سوم نیز استان‌های قزوین، خراسان رضوی و ایلام به شبکه اجرای بیمه روستاییان می‌پیوندند و با سراسری شدن آن الگوی مصرف روستاییان اصلاح گردیده و در وقت و زمان و هزینه آنها صرفه‌جویی خواهد شد.

وی با اعلام این خبر که در ماه گذشته بیش از ۶۰۰‌فقره بیمه نامه روستایی در استان گلستان صادر گردیده است، اظهار داشت: این طرح برای کارشناسان سراسر کشور بیمه ایران پس از ماه مبارک رمضان به صورت ویدئو کنفرانس تشریح خواهد گردید. در این جلسه توجیهی که با حضور نمایندگان فناوری اطلاعات و آمار بیمه ایران، امور مالی، امور اداری، امور شعب، روابط عمومی ‌و مدیران و کارشناسان استان‌های قزوین، خراسان رضوی و ایلام برگزار گردید، روحی معاون امور شعب بیمه ایران با تشریح مراحل اجرایی طرح یادآور شد: فاز اول این طرح با بیمه‌های آتش سوزی منازل مسکونی (طرح همگانی)، آتش‌سوزی با پوشش سیل و زلزله، بدنه و شخص ثالث اتومبیل آغاز خواهد شد و بیمه عمر و حوادث و سایر پوشش‌های مناسب روستاییان به این رشته‌ها خواهد پیوست.