بانک مرکزی موظف به اجرای تصمیم دولت برای پرداخت ۱۰۰۰‌میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه در استان تهران شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، رییس‌جمهوری مصوبه‌ای را ابلاغ کرد که براساس آن، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موظف شد نسبت به ۴ تصمیم هیات‌وزیران درباره استان تهران اقدامات لازم را به عمل آورد.

براساس این ابلاغیه، بانک مرکزی موظف است نسبت به اختصاص مبلغ ۳۰۰‌میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه برای متقاضیان واجد شرایط در استان تهران با معرفی استانداری اقدام کند. همچنین اختصاص مبلغ ۷۰۰‌میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه از منابع بانک‌های عامل برای اجرای طرح‌های اشتغالزایی افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی (کمیته امداد، بهزیستی و غیره) با تایید و نظارت کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان (۱۰۰‌میلیون ریال به ازای هر طرح) نیز از دیگر موارد ابلاغ شده به بانک مرکزی است.

بانک مرکزی موظف است در خصوص ایجاد تشکیلات مستقل برای هر یک از بانک‌های تخصصی و توسعه‌ای با اختیاراتی نظیر اختیارات سایر استان‌ها در جلسه‌ای با حضور استاندار، معاون اجرایی رییس‌جمهور و وزیر امور اقتصادی و دارایی بررسی و تصمیم‌گیری لازم را اتخاذ کند.

افزایش تعداد شعب و دستگاه‌های ATM در شهرستان‌های استان تهران نیز از دیگر مواردی است که در این ابلاغیه به آن توجه شده است.