گروه بازارپول- طی یک ماه گذشته جمعی از صاحبان صنایع و کارآفرینان کشور در بانک صنعت و معدن حضور یافته و طی دیدار با مهندس پیشرو به طرح مشکلات موجود در مسیر اعطای تسهیلات و تامین مالی طرح‌های صنعتی پرداختند.

به گزارش روابط عمومی بانک صنعت و معدن، در این دیدارها که در ساختمان مرکزی بانک انجام شد مدیران عامل شرکت‌های صنعتی مشکلات اساسی خود را در زمینه مالی طرح کرده و آن را با مهندس پیشرو در میان گذاشتند.

گزارش مزبور می‌افزاید: حضور صنعتگران در بانک صنعت و معدن به دعوت روابط عمومی از طریق انتشار آگهی از طریق جراید صورت گرفت که در آن از کلیه صنعتگران کشور خواسته شد که با توجه به عاملیت بانک صنعت و معدن در پرداخت تسهیلات به طرح‌های آمایش صنعتی و معدنی نسبت به پیگیری و مطرح کردن مشکلات از طریق مراجعات حضوری با مدیرعامل در زمان تعیین شده اقدام کنند.

یادآور می‌شود که بانک صنعت و معدن با تکیه بر دو اصل «سرعت» و«دقت» در بررسی طرح‌های صنعتی به دنبال ابداع شیوه‌های نوین است که با تکیه برآن بتواند به رفع مسائل صنایع و تسریع در تامین مالی طرح‌ها در قالب طرح جامع آمایش صنعتی و معدنی کشور بپردازد.

در ضمن خاطر نشان می‌سازد، طرح آمایش توسط وزارت صنایع و معادن و به منظور گسترش متوازن صنایع به سطح کشور طراحی شده و بانک صنعت و معدن به عنوان تنها بانک تخصصی بخش صنایع و معادن مسوولیت تامین مالی صنایع در قالب طرح مزبور را برعهده گرفته است.

بانک صنعت‌ومعدن بیش از چهار هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرد

همچنین بانک صنعت‌ومعدن در چهار ماه نخست سال جاری چهار تریلیون و ۴۲‌میلیارد ریال تسهیلات در اختیار صنعتگران و کارآفرینان کشور قرار داد که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته چهار درصد افزایش داشت. در مدت یاد شده میزان تسهیلات پرداختی نیز به یک هزار و ۴۷۱ طرح به مبلغ ۱۶‌تریلیون و ۳۱۹‌میلیارد ریال است. میزان مصوبه‌های این بانک در چهار ماه نخست امسال از نظر تعداد ۱۶۹‌درصد و از نظر مبلغ ۸۷۷‌درصد نسبت به دوره مشابه سال قبل افزایش نشان می‌دهد.

براساس این گزارش، بانک صنعت‌ومعدن در مدت ذکر شده توانست ۸۷۲‌میلیارد ریال اعتبارات اسنادی ریالی را برای ۱۸۴‌طرح صنعتی گشایش کند که ارقام مزبور از نظر تعداد و مبلغ به ترتیب ۴۵ و ۱۲۸‌درصد افزایش داشت.

همچنین اعتبارات اسنادی ارزی گشایش یافته در دوره مورد گزارش ۱۱۸ مورد به ارزش ۱۵۷‌میلیون دلار و میزان وصولی‌ها نیز به یک تریلیون و ۶۶۴‌میلیارد ریال رسید.