گروه بازار پول- بانک کارگشایی از این پس برای پرداخت مبلغ شش‌میلیون ریال تسهیلات قرض‌الحسنه خود، ۲۰۰ گرم طلای ساخته شده به عنوان وثیقه دریافت می‌کند. به گزارش روابط‌عمومی ‌بانک ملی ایران، علی عادلی، رییس بانک کارگشایی با عنوان این مطلب افزود: پیش از این مردم برای استفاده از سقف تسهیلات، باید ۲۴۰ گرم طلا به عنوان وثیقه نزد بانک ارائه می‌کردند که به منظور استفاده بیشتر مشتریان از تسهیلات قرض‌الحسنه این بانک، این کاهش در وثیقه دریافتی صورت گرفت.

وی در ادامه با بیان اینکه سیستم حسابداری بانک کارگشایی کاملا مکانیزه شده است، گفت: در آینده نزدیک شاهد اجرای طرح نوبت‌دهی هوشمند در تمامی‌ شعب تهران و استان‌های بانک خواهیم بود.

عادلی همچنین با اشاره به سیستم تلفن گویای بانک کارگشایی گفت: این سیستم با شماره تلفن ۵۵۶۱۶۱۴۰ در تمام ساعات شبانه‌روز آماده پاسخگویی مشتریان در خصوص خدمات این بانک است.

وی در ادامه به ایجاد باجه عصر در شعب این بانک در تهران اشاره و خاطرنشان کرد: صندوق امانات شعبه مرکزی بانک کارگشایی واقع در خیابان مولوی بدون نیاز به سپرده‌گذاری و فقط با اخذ ودیعه، آماده ارائه خدمات به مشتریان است.

به گفته عادلی با توجه به نیاز استان‌ها و پیگیری مسوولان و ظرفیت‌های ایجاد شده در بانک لازم است در هر استان یک شعبه بانک کارگشایی تاسیس شود.

وی همچنین با اشاره به پیگیری‌ها و مکاتبات انجام شده با صاحبان فرش‌های امانی نزد بانک کارگشایی و عدم پاسخ صاحبان آن پس از گذشت چند سال پیگیری گفت: فرش‌های باقی مانده در سال جاری طی حراج به فروش می‌رسد.

عادلی در پاسخ به سوالی در خصوص علت عدم قبول وثیقه‌هایی غیر از طلاجات ساخته شده گفت: در گذشته مسکوکات طلا نیز توسط بانک به عنوان وثیقه‌پذیرفته می‌شد، ولی برای جلوگیری از ورود سکه‌های جعلی و بی‌کیفیت به صندوق بانک در حال حاضر این نوع وثایق‌پذیرفته نمی‌شود.

وی همچنین در مورد حذف فرش به عنوان وثیقه اعلام داشت: به علت مغایرت نگهداری فرش به عنوان وثیقه با آیین‌نامه بانک‌ها‌پذیرفتن فرش در حال حاضر امکان‌پذیر نیست.

رییس بانک کارگشایی در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری جلسات حراج مسکوکات طلای بانک مرکزی توسط بانک کارگشایی اشاره کرد و گفت: این جلسات در روزهای زوج هفته برگزار می‌شود و شرکت در آن برای عموم آزاد است.

وی افزود: البته مسکوکات ارائه شده در این جلسات حراج، در بسته‌های ۱۰۰ عددی است و امکان تک‌فروشی سکه برای این بانک وجود ندارد.

رییس بانک کارگشایی در ادامه از رشد یک‌دهم‌درصدی تسهیلات ارائه شده این بانک در چهار ماه ابتدای امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: در سال ۱۳۸۷ در هر روز، دو‌هزار فقره تسهیلات توسط این بانک پرداخت شد.

وی ادامه داد: بانک کارگشایی به‌رغم پرداخت رقم یک‌هزار و ۵۰‌میلیارد ریال تسهیلات در قالب ۶۱۹‌هزار و ۴۸۱ فقره تسهیلات در سال ۱۳۸۷‌، مطالبات معوق ندارد.

لازم به ذکر است بانک کارگشایی که جزو واحدهای تابعه بانک ملی است، در حال حاضر با سه شعبه در تهران و ۱۰ شعبه در شهرستان‌ها به مردم خدمات ارائه می‌کند و ساعات کار این بانک در تهران از ساعت هفت و ۳۰ تا ۱۵ و ۳۰ دقیقه و در شهرستان‌ها از ۷و ۳۰ تا ۱۳ و ۳۰ دقیقه است.