بانک‌های خارجی تقاضا کنند مجوز می‌دهیم

عکس: حمید جانی‌پور

رییس کل بانک مرکزی با بیان اینکه بانک‌ مرکزی مشکلی برای صدور مجوز برای بانک‌های خارجی ندارد، در خصوص فعالیت موسسات مالی و اعتباری گفت : این موسسات تا پایان آذر ماه وقت دارند تا از بانک مرکزی مجوز بگیرند.

محمود بهمنی در گفت‌وگو با باشگاه خبری «توانا» در خصوص وضعیت بانک‌های خارجی برای کسب مجوز از بانک مرکزی، اظهار کرد: بانک مرکزی در مورد صدور مجوز برای بانک‌های خارجی در کشور هیچ گونه مشکلی ندارد.

وی با بیان اینکه بانک مرکزی در حال فراهم کردن زمینه‌های لازم برای تامین بانک در کشورهای خارجی است، اضافه کرد: اگر بانک‌های خارجی در این زمینه تقاضایی داشته باشند، بانک مرکزی به آنها مجوز ارائه خواهد داد.

رییس کل بانک مرکزی در ادامه در مورد وضعیت موسسات مالی و اعتباری فاقد مجوز نیز گفت: از جمله مباحثی که در شورای پول و اعتبار مطرح می‌شود ساماندهی موسسات مالی و اعتباری بدون مجوز است.

وی تاکید کرد: به هیچ وجه موسسات مذکور نباید در روزنامه‌ها و صدا و سیما تبلیغ کنند.

بهمنی از ایجاد محدودیت شورای پول و اعتبار برای این نوع موسسات خبر داد و خاطرنشان کرد: تا پایان آذر ماه سال جاری موسسات مذکور باید از بانک مرکزی مجوز دریافت کنند.

به گفته رییس کل بانک مرکزی، در حال حاضر این موسسات فاقد مجوز، مرتب در حال مراجعه به بانک مرکزی برای تطبیق حساب‌ها و دریافت مجوز هستند.

وی در ادامه گفت: بعد از ساماندهی و کسب مجوز این موسسات می‌توانند با اجرای دستورالعمل قرض‌الحسنه به صورت کنترل شده به فعالیت بپردازند.

رییس کل بانک مرکزی در مورد موافقت بانک مرکزی با عرضه سکه در بورس، گفت: در حال حاضر این طرح در بانک مرکزی در دست بررسی و طی کردن مراحل مقدماتی است.

وی اضافه کرد: مسوولان بانک مرکزی در حال بررسی کنترل و ثبات قیمت این نوع مبادلات هستند.