قیمت هر سهم بانک صادرات هفته آینده بیش از۱۰۰ تومان در تابلو بورس معامله می‌شود.

دکتر غلامرضا خلیل ارجمندی، مدیر امور مالی و مسوول خصوصی‌سازی بانک صادرات در گفت‌وگو با «ایسنا»، از افزایش قیمت بانک صادرات در هفته آینده خبر داد و گفت: بعد از برگزاری مجمع و تقسیم سود ۱۰تومانی برای هر سهم، نماد بانک صادرات در قیمت ۹۶تومان بازگشایی شد که پیش‌بینی می‌شود هفته آینده قیمت هر سهم این بانک به بالای ۱۰۰تومان برسد.

وی افزود: در حال حاضر برای سهام بانک صادرات در قیمت ۹۸ تا ۱۰۰تومان صف فروش وجود دارد و خود بازار در حال خریداری این سهم است و سهم را بازار گردانی می‌کند که این امر نشان می‌دهد که علاقه‌مندی به عرضه سهم وجود دارد و شرکت‌های وابسته به بانک بازار گردانی را انجام نمی دهند.

مدیرمالی بانک صادرات کاهش قیمت سهم را طبیعی دانست و عنوان کرد: در روز اول هر سهم بانک صادرات به قیمت ۱۰۰‌تومان و یک ریال فروخته شد و در روز مجمع ۱۰‌تومان سود به ازای هر سهم تقسیم شد، بنابراین طبیعی است که آستانه قیمت سهم ۹۰تومان باشد؛ ولی در حال حاضر این سهم در قیمت ۹۷تومان در حال معامله است؛ یعنی ۷درصد سود در هر سهم وجود دارد؛ علاوه بر اینکه حدود سه ماه از عرضه عمده سهام بانک می‌گذرد و در این مدت قیمت سهم روند رو به رشد و مساعدی داشته است. وی به مقایسه بانک صادرات با سایر بانک‌ها پرداخت و گفت: قیمت اولیه سایر بانک‌ها بالای ارزش اسمی عرضه شد؛ در حالی که هر سهم بانک صادرات به قیمت اسمی۱۰۰‌تومان عرضه و در مجمع ۱۰‌تومان سود پرداخت شد. از سوی دیگر یک درصد سهام بانک صادرات در اختیار سهامدران جزء است؛ بنابراین جمع کردن سهام و بازار گردانی آن دشوار نیست.

وی تصریح کرد: افرادی که سهم بانک را در عرضه بلوکی و عرضه اولیه خریداری کردند، اشخاص حقیقی بودند و اشخاصی هستند که به منظور نوسان‌گیری وارد بازار نشدند؛ زیرا یک سهامدار با وفا و هماهنگ در کنار شرکت باقی می‌ماند و ترجیح می‌دهد سهام را نفروشد.

ارجمندی ادامه داد: افرادی که به دنبال نوسان گیری هستند، سهم را خریداری کرده و بعد از گرفتن سود ۱۰‌تومانی از بازار خارج می‌شوند و این خاصیت بازار است؛ لذا امیدواریم که سهم بانک صادرات هفته آینده به بیش از ۱۰۰‌تومان در تابلو برسد.