بررسی اساسنامه سه بانک‌خصوصی جدید در جلسه این هفته  شورای پول و اعتبار

رییس کل بانک مرکزی گفت: اعضای شورای پول و اعتبار در جلسه امروز (دیروز) خود مفاد اساسنامه سه بانک خصوصی جدید‌التاسیس و وضعیت صندوق‌های قرض‌الحسنه را مورد بررسی قرار می دهند.

محمود بهمنی در گفت‌وگو با باشگاه خبری «توانا» در خصوص جلسه شورای پول و اعتبار، اظهار داشت: این هفته نیز مانند هفته‌های گذشته شورای پول و اعتبار در بانک مرکزی تشکیل می‌شود.

وی ضمن اشاره به دستوراتی که در این شورا مطرح خواهد شد، افزود: از جمله مباحثی که در این جلسه مطرح خواهد شد، وضعیت صندوق‌های قرض‌الحسنه است.

رییس کل بانک مرکزی در ادامه گفت: امید می‌رود که این طرح در جلسه شورا مصوب و به صندوق‌های قرض‌الحسنه اعلام شود. به گفته بهمنی، بررسی دستورالعمل و اساسنامه بانک‌های خصوصی از دیگر مباحثی است که در جلسه مورد نقد اعضای شورا قرار خواهد گرفت. وی اضافه کرد: اعضای شورای پول و اعتبار مفاد اساسنامه سه بانک خصوصی جدید‌التاسیس را مورد بررسی قرار می‌دهند. رییس کل بانک مرکزی نام هیچ‌کدام از این سه بانک را عنوان نکرد و گفت: امید می‌رود در دستور این هفته بعد از اخذ مجوز مربوطه نام این بانک‌ها با جزئیات اعلام شود.

مدیرعامل جدید بانک صادرات توسط وزیر اقتصاد معرفی می‌شود

بهمنی در مورد جانشین مدیر عامل سابق بانک صادرات نیز گفت: در حال حاضر بانک مرکزی منتظر دریافت پیشنهاد وزیر امور اقتصادی و دارایی است. وی تاکید کرد: آقای برهانی هم‌اکنون در بانک مرکزی و در مقام جدید خود به فعالیت می‌پردازد. این گزارش حاکی‌است محمود بهمنی، رییس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در حکمی، حمید برهانی را به سمت معاون ارزی بانک مرکزی منصوب کرد و وی از تاریخ ۳/۵/۱۳۸۸ در این سمت مشغول به کار شد. براساس این گزارش، مسوولان بانکی کشور تاکنون جایگزینی را برای مدیرعامل بانک صادرات معرفی نکرده‌اند.