گروه بازار پول - عضو هیات‌مدیره بانک ملت اظهار داشت: با پیوستن به جرگه بانک‌های خصوصی، این بانک ورود به عرصه‌های جدید سرمایه‌گذاری را در دستور کار خود قرار داده است.

به گزارش روابط عمومی بانک ملت، محمد رضا ساروخانی در مراسم افتتاح شرکت واسپاری ملت وابسته به بانک ملت، با اشاره به این نکته که حوزه سرمایه‌گذاری این بانک در سال گذشته دچار تحول شده است، افزود: ابتدا بانک ملت وارد حوزه‌هایی خواهد شد که فعالیت آنها از نوع فعالیت بانک یا ارائه‌کننده خدمات به بانک است و با اولویت‌ترین آنها، لیزینگ یا واسپاری است. وی با تاکیدبر این نکته که ایجاد یک شرکت بیمه نیز می‌تواند برای بانک ملت، سودآوری به همراه داشته باشد، تصریح کرد: بخش سرمایه‌گذاری بانک در حال ایجاد یک شرکت بیمه یا مشارکت در یک شرکت بیمه موجود است.

ساروخانی به ایجاد شرکت مشاوره اعتباری نیز اشاره کرد و یادآور شد: بحث تهیه گزارش‌های کارشناسی و اطلاعات اعتباری همچنین کارشناسی ساختمانی می‌تواند از طریق این شرکت انجام شود، به عبارت دیگر با برون‌سپاری این گونه امور، بانک می‌تواند بازار خوبی برای شرکت مشاوره اعتباری باشد. عضو هیات‌مدیره بانک ملت با تاکیدبر این نکته که بانک در حال ایجاد تنوع در سبد سرمایه‌گذاری خود است، ادامه داد: با توجه به داشتن املاک متعدد و ساختمان‌های شعب در مناطق مرغوب، بانک ملت در زمینه ساخت‌وساز هم فعالیت‌های گسترده‌ای را در برنامه خود پیش‌بینی کرده است.

وی به تجربه بانک ملت در بخش لیزینگ اشاره کرد و افزود: ما از زمان تدوین قانون عملیات بانکداری بدون ربا، عقد اجاره به شرط تملیک داشته‌ایم، ولی به دلیل نبود ابزارهای نظارتی کافی، از آن استفاده بهینه نشده است، لیکن لیزینگ ابزارهای کافی را در اختیار دارد و می‌تواند به این عقد عینیت ببخشد.به گفته وی، ترکیب بانک، شرکت لیزینگ و سازنده محصول، مجموعه‌ای ایجاد می‌کند که علاوه‌بر رونق فعالیت‌های تولیدی، اشتغالزایی را نیز به همراه دارد. ساروخانی خاطرنشان کرد: فعالیت شرکت واسپاری ملت در سال جاری با حدود ۱۰۰‌میلیارد تومان تسهیلات آغاز می‌شود، اما در سال‌های ۸۹ و ۹۰ شتاب بیشتری می‌گیرد و به تدریج خدمات آن نیز توسعه می‌یابد. عضو هیات‌مدیره بانک ملت اعلام کرد: خرید کشتی و هواپیما از طریق عقد اجاره به شرط تملیک در دستور کار این شرکت قرار دارد، ضمن اینکه به اعتقاد ما، لیزینگ می‌تواند تمام فعالیت‌های جامعه حتی نیازهای خانوارها را پوشش دهد. وی یادآور شد: لیزینگ در اقتصاد کشور می‌تواند باعث رونق تولید و اشتغالزایی شود و از صوری بودن معاملات بانکی، سفته‌بازی و بورس بازی جلوگیری کند. ساروخانی اظهار امیدواری کرد که با حمایت مردم، سازندگان خودرو و محصولات دیگر و خریداران، شرکت واسپاری ملت هم در بخش خدمات به مردم کمک کند و هم سود بانک ملت را افزایش دهد و رضایت سهامداران را جلب کند.