چگونگی ارسال حواله از طریق بانک سامان - ۱۹ مرداد ۸۸

بخش دوّم

چگونه به خارج پول بفرستیم و یا از خارج پول دریافت کنیم، پرسشی اولیه در ذهن افرادی است که در زمان های گوناگون و به انواع مناسبت ها می خواهند اقدام به ارسال کمک های تحصیلی برای وابستگانشان و ارسال وجه برای گذران زندگی هر کدام از آشنایانشان درخارج از کشور و... نمایند. در این راستا بانک سامان همواره سعی نموده که مشاوری مجرب، متخصص و صادق برای شما در همه فعالیت ها باشد. قدم اول برای ارسال حواله به نقاط مختلف جهان، مراجعه به شعب بانک سامان الزامی است. آنچه در زیر می آید، چگونگی ارسال حواله های ارزی صادره است.

حواله های ارزی صادره

حواله صادره ارزی عبارت است از نوعی دستور پرداخت که به موجب آن یک بانک به تقاضای مشتری خود (اعم از حقیقی یا حقوقی) عهده یکی از بانک های کارگزار خود در داخل و خارج از کشور صادر و از او می خواهد که وجه قید شده در حواله را به ذینفع حواله (با توجه به بانک مقصد حواله) پرداخت نماید.

شرایط و ضوابط :

مشتریان محترم بانک سامان برای صدور حواله ارزی بایستی به یکی از شعب بانک مراجعه و پس از ارائه درخواست صدور حواله ارزی و قید نوع ارز حواله (از محل حساب ارزی، واریز نقدی، خرید ارز به صورت توافقی از مناطق آزاد و غیره) این بانک در کوتاه ترین زمان ممکن و از طریق سیستم مخابراتی سوئیفت نسبت به صدور حواله ارزی عهده کارگزاران خارجی و داخلی اقدام می نماید. صدور حواله های ارزی به دو صورت امکان پذیر است: ۱-صدور حواله عهده کارگزاران (بانک های) خارجی در اقصی نقاط دنیا ۲-صدور حواله عهده کلیه بانک های داخلی به ارزهای معتبر.

به طوری که ملاحظه می شود بانک سامان با داشتن کارگزار در بسیاری از کشورهای مهم جهان می تواند وجوه شما را به نحوی سریع و مطمئن به سایر نقاط جهان منتقل و یا وجوهی را که برای مشتریان محترم بانک به ایران انتقال می یابد دریافت و به حساب شما واریز نماید.ضمناً بانک سامان علاوه بر انتقال و دریافت کلیه ارزهای معتبر(به استثنای دلار آمریکا که فقط به بانک های داخل کشور قابل انتقال می باشد) امکانات لازم برای صدور حواله ارزی به دلار استرالیا را نیز دارد.

نرخ کارمزد های مربوطه وسایر اطلاعات مورد نیاز را می توانید از مسئولین ارزی شعب بانک استعلام فرمائید و همچنین علاقه مندان به کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص می توانند با مرکز سامان ارتباط به شماره تلفن ۶۴۲۲ -۰۲۱ تماس حاصل فرمایند و یا از طریق آدرس های پستی info@sb۲۴.com و یاinta@sb۲۴.com درخواست مورد نظر خود را تقاضا نمایند.