بانک کشاورزی از کشاورزان یک‌‌میلیون تن گندم خرید

گروه بازار پول- بانک کشاورزی در اولین گام یک میلیون تن گندم مرغوب از سوی کارخانجات آرد استان تهران خریداری کرد.‌این اقدام بر اساس تفاهم‌نامه‌ای سه جانبه بین بانک کشاورزی، شرکت بازرگانی دولتی‌ایران و کارخانجات آرد مستقر در حوزه استان تهران انجام شد.

به گزارش روابط عمومی‌بانک کشاورزی، اسماعیل بصیری مدیر امور اعتبارات و وصول مطالبات با اعلام‌این خبر افزود: در اجرای سیاست‌های اصل ۴۴قانون اساسی و برنامه‌هایی که وزارت بازرگانی در‌این رابطه دارد، بانک کشاورزی برای اولین بار با همکاری شرکت بازرگانی دولتی‌ایران و از طریق ۳۷ کارخانه آرد استان تهران ،اقدام به تامین مالی برای خرید خصوصی گندم تولیدی کشاورزان کرد.

وی افزود :‌این طرح با هدف نظارت بر تولید آرد با کیفیت مطلوب و افزایش بهره‌وری کارخانجات آرد اجرا می‌شود که در آینده‌ای نزدیک در سراسر کشور گسترش خواهد یافت. یادآور می‌شود، توافق اولیه برای گسترش طرح در سه استان دیگر کشور نیز انجام شده است.

با اجرای‌این طرح کارخانجات آرد با پشتوانه مالی شرکت بازرگانی دولتی و بانک کشاورزی قدرت خرید مستقیم و فرصت انتخاب گندم مرغوب از کشاورزان را پیدا کرده و کشاورزان نیز به انتخاب بذر مناسب برای افزایش کیفیت محصول تولیدی ترغیب خواهند شد، همچنین اصلاح روش‌های مربوط به خرید گندم و تولید آرد و نان روستائیان به اصلاح الگوی مصرف کمک می‌کند. بانک کشاورزی در حال برنامه‌ریزی برای اجرای طرح توزیع آرد با استفاده از کارت هوشمند الکترونیکی در آینده‌ای نزدیک است.