هزینه 600‌ میلیون تومانی تراکنش‌های ناموفق سیستم بانکی

براساس آخرین آمار بانک مرکزی در ماه گذشته، مجموع هزینه‌ تراکنش‌های ناموفق سیستم بانکی پنج میلیارد و ۶۸۹‌میلیون و ۲۳۹‌هزار و ۵۰۰‌ریال اعلام شد.

به گزارش باشگاه خبری «توانا»، طبق گزارش بانک مرکزی در تیرماه سال جاری تعداد کل تراکنش‌های سیستم بانکی در مجموع ۸۶‌میلیون و ۲۶۵‌هزار و ۸۹۵ مورد بود.

این گزارش حاکی‌است در ماه گذشته بیشترین آمار تراکنش‌های انجام شده متعلق به بانک‌های ملی، صادرات و ملت به ترتیب با ارقام ۲۵‌میلیون و ۷۶۵‌هزار و ۲۴۸ مورد، ۱۳‌میلیون و ۸۳۵‌هزار و ۶۵۶ مورد و ۱۱‌میلیون و ۳۴۹‌هزار و ۸۷۹ مورد بوده است.

همچنین طی ماهی که گذشت موسسه اعتباری توسعه، بانک‌های توسعه صادرات و صنعت و معدن از مجموع تراکنش‌های انجام شده در سیستم بانکی کشور کمترین آمار را به ترتیب با ارقام ۸‌هزار و ۲۱۲ مورد، ۱۶‌هزار و ۷۲۶ مورد و ۹۳‌هزار و ۶۰‌مورد به خود اختصاص داده‌اند.

حدود ۹۶‌درصد تراکنش سیستم بانکی با موفقیت همراه بود

براساس این گزارش، در ماه گذشته از مجموع تراکنش‌های انجام شده ۷۹‌میلیون و ۷۳۶‌هزار و ۸۳۹‌مورد با موفقیت انجام شده و بانک‌های ملی، صادرات و ملت همچنان بیشترین آمار تراکنش‌های موفق را به ترتیب با ارقام ۲۳‌میلیون و ۴۳۶‌هزار و ۱۰۹ مورد، ۱۲‌میلیون و ۵۰۶‌هزار و ۸۱۰ مورد و ۱۰‌میلیون و ۷۹۴‌هزار و ۲۸۹ مورد دارا هستند.

طبق آمار بانک مرکزی موسسه اعتباری توسعه، بانک‌های توسعه صادرات و صنعت و معدن با آمار ۸‌هزار و ۸۲ مورد، ۱۴‌هزار و ۹۸۶ مورد و ۹۰‌هزار و ۸۶۲ مورد کمترین آمار تراکنش‌های موفق سیستم بانکی را به خود اختصاص داده‌اند.

۴‌درصد تراکنش‌های ماه گذشته بانک‌ها ناموفق بود

این گزارش حاکی‌است در تیرماه مجموع تراکنش‌های ناموفق سیستم بانکی ۶‌میلیون و ۵۲۹‌هزار و ۵۶ مورد گزارش شده که از این رقم بیشترین آمار تراکنش‌های ناموفق متعلق به بانک‌های ملی، صادرات و تجارت به ترتیب با تراکنش‌های ناموفق ۲‌میلیون و ۳۲۹‌هزار و ۱۳۹ مورد، یک‌میلیون و ۳۲۸‌هزار و ۸۴۶ مورد و ۶۰۲‌هزار و ۸۶ مورد بوده است.

همچنین موسسه اعتباری توسعه و بانک‌های سرمایه و توسعه صادرات در ماه گذشته به ترتیب با ۱۳۰ مورد، یک‌هزار و ۳۶۸ مورد و یک‌هزار و ۷۴۰ مورد کمترین آمار تراکنش‌های ناموفق را دارا بودند.

سیستم بانکی در یک ماه گذشته متحمل ۶۰۰‌ میلیون تومان هزینه شد

براساس این گزارش، مجموع هزینه‌ تراکنش‌های ناموفق سیستم بانکی در ماه گذشته ۵ میلیارد و ۶۸۹‌میلیون و ۲۳۹‌هزار و ۵۰۰‌ریال از سوی بانک مرکزی اعلام شده است.

به گزارش فارس، بانک‌های ملی، صادرات و تجارت بیشترین آمار هزینه تراکنش‌های ناموفق سیستم بانکی را به ترتیب با ارقام یک میلیارد و ۹۹۲‌میلیون و ۸۶‌هزار و ۵۰۰‌ریال، یک میلیارد و ۲۰۷‌میلیون و ۱۰۳‌هزار و ۵۰۰‌ریال و ۶۰۴‌میلیون و ۳۲۰‌هزار و ۵۰۰‌ریال متحمل شده‌اند.

این گزارش حاکی‌است؛ بانک سرمایه هیچ هزینه‌ای در زمینه تراکنش‌های ناموفق نداشته است و همچنین موسسه اعتباری توسعه و بانک صنعت و معدن با ارقام ۶۳‌هزار و ۵۰۰‌ریال و ۲۹۶‌هزار و ۵۰۰ مورد کمترین هزینه تراکنش‌های ناموفق را داشته‌اند.