چگونگی ارسال حواله از طریق بانک سامان

بخش اوّل

چگونه به خارج پول بفرستیم یا از خارج پول دریافت کنیم، پرسشی اولیه در ذهن افرادی است که در زمان‌های گوناگون و به انواع مناسبت‌ها می‌خواهند اقدام به ارسال کمک های تحصیلی برای وابستگانشان و ارسال وجه برای گذران زندگی هر کدام از آشنایانشان درخارج از کشور و... نمایند. در این راستا بانک سامان همواره سعی نموده که مشاوری مجرب، متخصص و صادق برای شما در همه فعالیت‌ها باشد. قدم اول برای ارسال حواله به نقاط مختلف جهان، مراجعه به شعب بانک سامان الزامی است. آنچه در زیر می آید، چگونگی ارسال حواله‌های ارزی وارده است و در شماره بعدی روزنامه،در همین ستون توضیحاتی در خصوص حواله های ارزی صادره ارائه خواهد شد.

حواله‌های ارزی وارده

دستور پرداختی است که از طرف کارگزاران

(بانک‌های خارجی و داخلی) عهده این بانک صادر می شود. پس از دریافت پیام سوئیفت در کوتاه ترین زمان ممکن به شعبه مربوطه اعلام و امکان دریافت وجه توسط مشتری فراهم می گردد.

شرایط و ضوابط :

در حال حاضر مقررات ارزی این اجازه را به ذینفع حواله می‌دهد که ارز حواله را در حساب ارزی خود نگهداری یا به بانک، به نرخ روز بفروشد یا به خارج از کشور حواله کند یا به ارز دیگر تبدیل نماید. دریافت حواله به ارزهای معتبر از طریق سیستم سوئیفت از اقصی نقاط دنیا در شبکه بانک سامان امکان پذیر می باشد.

برای دریافت وجوه، حواله های وارده به ارز، داشتن حساب ارزی و برای دریافت معادل ریالی حواله های وارده، داشتن حساب ریالی نزد بانک الزامی است.

نرخ کارمزدهای مربوطه وسایر اطلاعات مورد نیاز را می‌توانید از مسوولان ارزی شعب بانک استعلام فرمایید و همچنین علاقه مندان به کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص می توانند با مرکز سامان ارتباط به شماره تلفن ۶۴۲۲ -ا۰۲۱ تماس حاصل فرمایند یا از طریق آدرس‌های پستی info@sb۲۴.com یا inta@sb۲۴.com درخواست مورد نظر خود را تقاضا نمایند.