معارفه معاون ارزی بانک مرکزی در سکوت کامل خبری

حمید برهانی

مراسم تودیع و معارفه معاون ارزی بانک مرکزی صبح دیروز در سکوت کامل خبری و بدون حضور خبرنگاران برگزار شد.

به گزارش مهر، مراسم تودیع و معارفه معاون ارزی بانک مرکزی صبح دیروز با حضور رییس کل بانک مرکزی در محل این بانک واقع در بلوار میرداماد برگزار شد.

ابتدای هفته گذشته محمود بهمنی، رییس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران ناگهان در حکمی، حمید برهانی را به سمت معاون ارزی بانک مرکزی منصوب و وی از تاریخ ۳/۵/۱۳۸۸ در این بانک مشغول به کار شد.

برهانی پیش از این به عنوان مدیر عامل بانک صادرات ایران انجام وظیفه می‌کرد، همچنین بهمنی از تلاش و زحمات رضا راعی که پیش از این به عنوان معاون ارزی در بانک مرکزی مشغول به فعالیت بود، تشکر و قدردانی کرد.

برگزاری این مراسم بدون دعوت خبرنگاران از سوی روابط عمومی بانک مرکزی انجام شد، به نحوی که برخی از خبرنگاران پس از اینکه از برگزاری این جلسه مطلع شدند، در محل بانک مرکزی حضور یافتند، اما روابط عمومی این بانک با بیان اینکه خبرنگاران به مراسم دعوت نشده‌اند، از حضور آنها به ساختمان بانک مرکزی ممانعت به عمل آورد.

این در حالی است که خبرنگاران برای ورود به ساختمان بانک مرکزی حدود یک ساعت در بیرون از ساختمان منتظر پاسخ

روابط عمومی این بانک ماندند. یکی از خبرنگاران خبرگزاری‌ها نیز که توانسته بود به سالن برگزاری جلسه تودیع و معارفه معاون ارزی بانک مرکزی وارد شود، پس از اطلاع مسوولان ذی ربط از اینکه وی خبرنگار است، از طبقه هفدهم بانک مرکزی به درب خروجی این بانک هدایت شد.

نیازی به درج جزئیات این مراسم در رسانه‌ها نیست

روابط عمومی بانک مرکزی، خبرنگاران را به مراسم معارفه معاون ارزی این بانک راه نداد و حتی از ورود خبرنگاران به ساختمان این اداره نیز ممانعت کرد. خبرگزاری فارس نیز نوشت: صبح دیروز مراسم تودیع و معارفه معاون ارزی بانک مرکزی در ساختمان اصلی این بانک با حضور رییس کل بانک مرکزی و معاونین پولی و بانکی کشور، درحالی برگزار شد که هیچ یک از خبرنگاران به صورت رسمی به این برنامه دعوت نشده بودند.

این گزارش حاکی‌است، صبح دیروز خبرنگاران خبرگزاری‌های فارس، مهر و جمهوری اسلامی از سوی یک منبع آگاه از برگزاری این مراسم مطلع شدند و جهت پوشش خبری به بانک مرکزی مراجعه کردند، ولی با ممانعت حراست این ساختمان مواجه شدند.

بر اساس این گزارش، به‌‌رغم تماس‌های مکرر خبرنگاران حاضر در پشت درهای بانک مرکزی با مسوولان روابط عمومی بانک مرکزی برای کسب اجازه ورود به مراسم یا حتی اداره روابط عمومی این بانک، هیچ اقدامی برای ورود این خبرنگاران انجام نشد. این درحالی‌است که خبرنگار یکی از خبرگزاری‌ها که پیش از سایر خبرنگاران به بانک رسیده بود، پس از ورود به محل مراسم و مستقر شدن با ممانعت حراست بانک مرکزی مواجه شد و با هدایت کارکنان این بخش از مراسم اخراج شد.

پس از تماس‌های پی در پی خبرنگاران فارس و مهر با اداره روابط عمومی این بانک برای ورود به ساختمان بانک مرکزی، مسوول این اداره تنها به گفتن این جمله که شما برای حضور در مراسم با روابط عمومی هماهنگ نکرده بودید، اکتفا و عذرخواهی کرد.

این گزارش اضافه می‌کند: این مسوول اداره روابط عمومی، مراسم تودیع و معارفه بانک مرکزی را جلسه‌ ویژه و محرمانه این بانک عنوان کرد و گفت: نیازی به درج جزئیات این مراسم در رسانه‌ها نیست. این در حالی است که گفته می‌شد‌، رضا راعی معاون سابق ارزی، خود را برای بیان بی‌پرده مشکلاتش در مراسم تودیع خود مهیا کرده بود.

رضا راعی