معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی اعلام کرد: متقاضیان تاسیس بانک می‌توانند بانک مجازی با سرمایه ۷۰میلیارد تومان تاسیس کنند. سیدحمید پورمحمدی در گفت‌وگو با مهر گفت: یکی از برنامه‌های جدی که در دستور کار شورای راهبری بانکداری الکترونیک قرار دارد، این است که بانکداری الکترونیک به عنوان امری فراگیر در تمامی عرصه‌های بانکداری گسترش یابد. معاون امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزیر امور اقتصادی و دارایی یکی از الزامات گسترش بانکداری الکترونیک را تشکیل بانک‌های الکترونیک و بانک‌های مجازی عنوان و تصریح کرد: این نوع بانک‌ها، هزینه‌های کمتری خواهند داشت و بدون شعبه یا حداقل شعب فعالیت خواهند کرد. وی با اشاره به اینکه نقل و انتقال پول با مبالغ بالا از طریق بانک‌های مجازی امکان‌پذیر خواهد بود، تصریح کرد: بانک‌های مجازی با هدف تسهیل امور، پیشبرد کارها و کاهش هزینه‌های بانکی و ارائه خدمات سهل‌تر توسط شورای پول و اعتبار تجویز شده‌اند.

به گفته پورمحمدی از این پس متقاضیان تاسیس بانک با دریافت مجوز از بانک مرکزی می‌توانند بانک مجازی با سرمایه ۷۰میلیارد تومان که به تصویب شورای پول و اعتبار رسیده و کمتر از بانک‌های خصوصی که ۲۰۰میلیارد تومان است، تاسیس کنند.

وی پیش‌بینی کرد که فعالیت این نوع بانک‌ها مورد اقبال عمومی قرار گیرد، کما اینکه ما باید هر روز نهادهای مالی جدیدتر و پیشرفته‌تری تاسیس کنیم.