مدیر عامل بانک ملی گفت: ۱۰۵‌درصد منابع بانک ملی در قالب تسهیلات بانکی پرداخت شده که این نرخ ۲۵‌درصد رشد را نشان می‌دهد.

محمود رضا خاوری در گفت‌وگو با باشگاه خبری «توانا» در خصوص ثابت ماندن دستورالعمل‌ پرداخت تسهیلات بانکی اظهار داشت: در حال حاضر بانک‌ها طبق بسته ابلاغی سیاستی _ نظارتی بانک مرکزی به فعالیت می‌پردازند و در اجرای سیاست‌های پولی و بانکی از دستورالعمل‌های آن استفاده می‌کنند. وی افزود: تا زمانی که این بسته و دستورالعمل‌های آن تغییر نکند، اصل بر آن است که سیاست‌های قبلی جاری باشند و بدون هیچ تغییری در امور بانک به کار گرفته شوند.

خاوری در پاسخ به این سوال که آیا پرداخت تسهیلات در این بانک متوقف شده است، بیان کرد: هم‌اکنون در بانک ملی تسهیلات پرداخت می‌شود و در عین حال منابع نیز رو به افزایش است.

مدیرعامل بانک ملی از افزایش ۱۳‌درصدی در منابع چهارگانه این بانک تا پایان تیرماه سال جاری خبر داد و تصریح کرد: سیر پرداخت تسهیلات در این بانک کماکان ادامه دارد و در عین حال سیاست‌های این امر نیز به طور کامل تعریف شده است.

وی اولویت بانک ملی را در درجه اول تامین سرمایه در گردش واحد‌های تولیدی موجود دانست و ادامه داد: در مرحله بعد تامین منابع مالی برای طرح‌های نیمه تمام و کمک به سایر بخش‌های اقتصادی در برنامه‌های این بانک قرار دارد.

خاوری در خصوص میزان تسهیلات پرداختی بانک ملی گفت: ظرف چهار ماه اخیر که در بانک حضور داشته‌ام، رشد منابع و تسهیلات بانک ملی ۵‌درصد بوده است.

وی از پرداخت ۱۰۵‌درصد منابع بانک ملی در قالب تسهیلات بانکی خبر داد و تصریح کرد: در حال حاضر این نرخ ۲۵‌درصد رشد را نشان می‌دهد؛ زیرا در برنامه‌های این بانک قرار بود تنها ۸۰‌درصد از منابع تسهیلات پرداخت شود.

روند فروش املاک مازاد بانک ملی

خاوری در خصوص فروش املاک مازاد این بانک بیان کرد: بانک لیست املاک مازاد را ارائه داده و در حال حاضر ۲۰۰ واحد برای فروش تا پایان سال مشخص شده است.

وی با بیان اینکه در حال انجام اقدامات مربوط به واگذاری املاک فوق‌الذکر هستند، گفت: قسمتی از املاک نامبرده در آخرین آگهی مزایده‌ای که منتشر شده بود، موجود است.

وی با بیان اینکه برخی از املاک بانک ملی به فروش رفته است، گفت: امید می‌رود از طریق مزایده سایر املاک مازاد این بانک نیز به فروش برسد.