عضو هیات علمی دانشگاه مازندران با اشاره به لزوم واگذاری نظارت بر اعطای تسهیلات بانکی به خود بانک‌ها اظهار داشت: این اقدام، سوددهی بانک و اثربخشی تسهیلات را تضمین می‌کند.

احمد برادران‌هاشمی در گفت‌و‌گو با باشگاه خبری «توانا»، در خصوص تسهیلات بانکی گفت: طبیعی است چند نرخی بودن سود بانک‌ها‌ انحرافاتی را به دنبال دارد و بعضی از افراد بدین وسیله روش‌هایی برای سواستفاده از امکانات و تسهیلات را دنبال می‌کنند.

وی با بیان اینکه تغییر مکانیزم موجود نیاز سیستم بانکی کشور است، تصریح کرد: پیشنهاد شورای پول و اعتبار برای تایید پرداخت تسهیلات از طرف بانک، یک کار کارشناسی است. برادران‌هاشمی افزود: طبق پژوهش‌های انجام شده، وام‌های تکلیفی مشکلات زیادی را برای وام‌دهندگان به وجود آورده است. وی با اشاره به اینکه نباید در امور بانک‌ها به خصوص بانک‌های خصوصی دخالت کرد، اظهار داشت: در حال حاضر بسیاری از کشور‌ها نظارت را به عهده بانک‌ها گذاشته و دولت در امور بانک‌ها دخالت ندارد. عضو هیات علمی دانشگاه مازندران تاکید کرد: در موارد زیادی مجری طرح برای سوءاستفاده از تسهیلات و در صورت خرید خارجی، اعلام اجرای طرح را می‌نماید.