رییس‌کل بانک مرکزی با تاکیدبر اینکه هم‌اکنون مشکلی در پرداخت تسهیلات مسکن مهر وجود ندارد، گفت: پرداخت این نوع تسهیلات متناسب با جذب منابع اختصاص می‌یابد. محمود بهمنی در گفت‌وگو با خبرگزاری «مهر» درباره روند پرداخت تسهیلات مسکن مهر و میزان اعتبارات در نظر گرفته شده توسط بانک مرکزی در این خصوص گفت: وزارت مسکن و شهرسازی زمین مسکن مهر را برای احداث آماده می‌کند و آن را متناسب با پیشرفت فیزیکی کار به متقاضیان ارائه می‌کند.

رییس‌کل بانک مرکزی با بیان اینکه تاکنون ۳۵‌هزار میلیارد ریال به مسکن مهر اختصاص یافته است، تصریح کرد: این رقم حتی قابل‌افزایش است و متناسب با جذب منابع، تخصیص‌ها نیز صورت می‌گیرد.

وی با تاکیدبر اینکه افزایش رقم مذکور را تا ۵۰‌هزار میلیارد ریال پیش‌بینی کردیم، اظهارداشت: تسهیلات متناسب با پیشرفت فیزیکی کار پرداخت می‌شود.

به گفته بهمنی، در بخش تسهیلات مسکن مهر اصلا مشکلی وجود ندارد و فقط مساله جذب آن مطرح است؛ زیرا جذب تمام این ارقام به سرعت امکان‌پذیر نیست؛ به عنوان نمونه، جذب ۲۰‌هزار میلیارد ریال طی یک سال و با سرعت امکان‌پذیر نیست. وی خاطرنشان کرد: رقم مذکور به مرور زمان جذب می‌شود و بین سال‌های مختلف تقسیم می‌شود.

همچنین گزارش مهر حاکی از آن است که در جلسه مشترک مدیران‌عامل بانک‌های دولتی با وزیر امور اقتصادی و دارایی پرداخت تسهیلات به بخش مسکن به ویژه طرح ملی مسکن مهر مورد بررسی قرار گرفت.

در این جلسه مشترک علاوه‌بر مسکن مهر، موضوع تامین تسهیلات مورد نیاز مسکن روستایی نیز مورد بررسی قرار گرفت.

همچنین نحوه تکمیل طرح بانک جامع اطلاعات مشتریان و نحوه برگزاری مجامع بانک‌های دولتی که مشمول خصوصی‌سازی هستند، از دیگر مواردی بود که در این جلسه مورد بحث و تصمیم‌گیری حاضرین قرار گرفت.

بررسی عملکرد بانک‌های دولتی در حوزه پرداخت تسهیلات به طرح مسکن مهر نیز از جمله موارد مهمی بود که با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی، وزیر مسکن و مدیران‌عامل بانک‌ها درخصوص آن بحث و تبادل‌نظر شد.

براساس این گزارش، مقرر شد در جلسه آتی این کارگروه جمع اعتبارات و تسهیلات قابل‌اعطا به هر بخش از جمله مسکن مهر تعیین شود.