عضو هیات‌مدیره بانک تجارت از پیشنهاد تقسیم سود ۷۰‌درصدی از سود ۲۶۸‌ریالی هر سهم این بانک در مجمع سالانه روز چهارشنبه خبر داد.

سیدمجتبی فهیم هاشمی، در گفت‌‌و‌گو با خبرگزاری فارس، با اشاره به برگزاری مجمع سالانه بانک تجارت در ساعت ۱۴ روز چهارشنبه مورخ ۳۱ تیرماه، اظهار کرد: سود محقق شده هر سهم سال‌ مالی ۸۷ بانک تجارت با سرمایه‌هزار و ۴۰‌میلیارد تومانی، ۲۶۸ ریال برآورده شده که پیشنهاد هیات‌مدیره تقسیم سود ۷۰‌درصدی این سود در مجمع است، اما تصمیم نهایی با مجمع خواهد بود.

وی در رابطه با خریداران جدید دو بلوک ۵‌درصدی سهام بانک تجارت خاطرنشان کرد: طبق برنامه اعلامی این خریداران، بیش از یک‌میلیارد و ۴۳‌میلیون سهم بانک تجارت نیز مشمول دریافت سود سالانه خواهند بود.

عضو هیات مدیره بانک تجارت با بیان اینکه زمان‌بندی تقسیم سود به سهامداران حقیقی و حقوقی مشخص شده ادامه داد: سهامداران حقیقی بانک تجارت از ۲۰ مرداد با مراجعه به هر شعبه بانک تجارت و ارائه برگ سهم و مدرک شناسایی می‌توانند نسبت به دریافت سود مصوب مجمع اقدام کنند.

فهیم هاشمی ادامه داد: سهامداران حقوقی نیز براساس تعداد سهام از اول مهر به بعد می‌توانند با ارائه مدارک مورد نیاز به اداره سهام بانک تجارت سود سال مالی ۸۷ بانک را دریافت کنند. به گفته وی، مالکان حقوقی یک تا ۱۰۰‌هزار سهم از اول مهر، صد‌هزار و یک تا ۲۰۰‌هزار سهم از ۱۱ مهر، دویست‌هزار و یک تا ۵۰۰‌هزار سهم از ۲۰ مهر، پانصد‌هزار و یک تا یک‌میلیون سهم از ۲۰ مهر، یک‌میلیون و یک تا ۲‌میلیون سهم از ۱۰ آبان و مالکان حقوقی بیش از دو‌میلیون سهم از اول دی‌ماه می‌توانند سود سهام بانک تجارت را دریافت کنند.