یک کارشناس بانکی تاسیس بانک‌های مجازی را با توجه به عدم موفقیت نیمی از تراکنش‌ها در سیستم بانکی، غیرمنطقی دانست و گفت: مصوبه شورای پول و اعتبار در این خصوص غیراصولی و غیرمنطقی است.

جمشید پژویان در گفت‌وگو با فارس در خصوص مصوبه اخیر شورای پول و اعتبار مبنی بر تشکیل بانک‌های مجازی، اظهار داشت: زمانی که سیستم بانکداری الکترونیک کشور با خطای کم و اطمینان بالایی فعالیت کند، می‌توان گفت که این تصمیم و مصوبه درست است. وی افزود: در صورت عملی شدن طرح فوق، اگر مصوبه‌ای برای تشکیل بانک‌ مجازی صادر شود، الکترونیکی کردن تمام سیستم بانکی نیز موثر خواهد بود. به گفته این کارشناس بانکی، با توجه به عدم موفقیت ۵۰درصد تراکنش‌ها از جانب دستگاه‌های خود‌پرداز، این طرح، غیراصولی و غیرمنطقی خواهد بود. پژویان این طرح را از جمله تصمیمات نمایشی نام برد و گفت: بهتر است، مسوولان پولی و بانکی در ابتدا مشکلات بانکداری الکترونیکی موجود را برطرف کرده و درجه اطمینان این طرح را افزایش دهند و در مرحله بعدی به سراغ این طرح بروند.

به گفته پژویان، مسوولان پولی و بانکی کشور فقط مسائل ظاهری را در نظر گرفته‌اند و در واقع راه مناسب و درست برای اخذ تصمیمات پولی و بانکی را گم کرده‌اند. این کارشناس بانکی دریافت تسهیلات را پس از تایید استاندار امری غیراصولی دانست و تصریح کرد: این‌چنین مواردی در نظام بانکی دنیا بی‌معنا است و در هیچ اقتصادی این سیاست برای ارائه تسهیلات به کار گرفته نمی‌شود.