دنیای اقتصاد- رییس کل بانک مرکزی با اعلام اینکه در جلسه آتی شورای پول و اعتبار ارائه مجوز به سه بانک جدید خصوصی در دستور کار قرار دارد، گفت: بانک‌های دولتی با یکدیگر ادغام نمی‌شوند. به گفته محمود بهمنی، منظور از کاهش بانک‌ها، کاهش بانک‌های دولتی است که هم اکنون در حال خصوصی‌سازی هستند.وی خبر‌داد که تعداد بانک‌های خصوصی رو به افزایش است. بهمنی: برنامه‌ای برای ادغام بانک‌های دولتی در دستور کار نیست

رییس کل بانک مرکزی با اعلام اینکه در جلسه آتی شورای پول و اعتبار ارائه مجوز به سه بانک جدید خصوصی در دستور کار قرار دارد، گفت: بانک‌های دولتی با یکدیگر ادغام نمی‌شوند.

محمود بهمنی در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر با تاکید بر اینکه برنامه‌ای برای ادغام بانک‌های دولتی در دستور کار نداریم، گفت: منظور از کاهش بانک‌ها، کاهش بانک‌های دولتی است که هم اکنون در حال خصوصی‌سازی هستند.

رییس کل بانک مرکزی با بیان اینکه بانک‌های موجود در کشور به فعالیت خود ادامه خواهند داد، گفت: این در حالی است که به بانک‌های جدید هم مجوز تاسیس می‌دهیم. وی گفت: تعداد بانک‌های خصوصی رو به افزایش است، به نحوی که در جلسه روز سه‌شنبه هفته گذشته شورای پول و اعتبار ارائه مجوز به سه بانک خصوصی دیگر را نیز در دستور کار قرار دادیم.

بهمنی اعلام کرد: هم اکنون ارائه مجوز به سه بانک خصوصی در گروه‌های کارشناسی در حال بررسی است که این موضوع در دستور کار جلسه آتی شورا نیز قرار خواهد داشت.

رییس کل بانک مرکزی خاطر نشان کرد: برنامه‌ای برای تغییر سال مالی بانک‌ها نیز در دستور نیست و فعلا تصمیمی در این مورد اتخاذ نشده است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی اخیرا گفته بود، پیشنهادهایی در خصوص تغییر سال مالی بانک‌ها مطرح شده است که این پیشنهادها باید در شورای عالی بانک‌ها بررسی و مزایا و معایب احتمالی آن مورد بررسی قرار گیرد.