فاطمه بهادری - مجمع عمومی عادی سالانه بانک سرمایه به دلیل حضور نیافتن یکی از سهامداران عمده بانک‌، لغو شد‌.

مجمع عمومی عادی بانک سرمایه که قرار بود روز گذشته در یک سکوت خبری در محل سالن سوره سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شود به دلیل عدم حضور یکی از سهامداران عمده بانک برگزار نشد. سهامدار عمده بانک سرمایه یکی از شرکت‌های فولادی کشور با نام فولاد ماهان سپاهان است که سهام بانک را از شهرداری تهران خریداری کرده و اکنون ۴۱درصد از سهام بانک را در اختیار دارد‌. دیگر سهامدار بانک‌، صندوق ذخیره فرهنگیان است که ۴۴ درصد از سهام بانک را دراختیار دارد.

قرار بود مجمع بانک سرمایه با تاکید مسوولان این بانک، مبنی بر برگزاری آن در سکوت خبری و بدون حضور خبرنگاران برگزار شود. بنا‌براین مجمع بانک سرمایه به علت به حد نصاب نرسیدن و عدم حضور اکثریت صاحبان سهام برگزار نشد. این بانک باید بر اساس اساسنامه خود و مقررات در اولین فرصت نسبت به برگزاری مجمع دیگری اقدام کند.

در حالی یکی از سهامداران عمده از حضور در مجمع بانک امتناع کرده که این بانک در کمتر از یک ماه شاهد تغییر مدیر عامل خود بوده است. حسینی‌هاشمی با وجود مخالفت‌ها و اخطارهای مکرر بانک مرکزی در نیمه خرداد ماه برکنار شد و اصغر ابوالحسنی جایگزین وی شد.

ابوالحسنی پیش از این عضو هیات مدیره بانک سرمایه و قائم مقامی دانشگاه پیام نور را در کارنامه کاری خود دارد. این دومین بار است که حسینی‌هاشمی به رغم مخالفت‌های بانک مرکزی‌، از مدیر عاملی بانک سرمایه برکنار شد‌. صندوق ذخیره فرهنگیان از سهامداران عمده بانک سرمایه است و گفته می‌شود نمایندگان سهامداران در زمینه اداره بانک با حسینی‌هاشمی اختلافات شدیدی داشته اند.

پیش از این حسینی‌هاشمی در زمستان ۸۶ و پس از مدتی که بانک بدون مدیر عامل فعالیت می‌کرد، با تاکید مسوولان بانک مرکزی به بانک سرمایه بازگشت.

پیش از برکناری خاموش حسینی‌هاشمی‌، سهامداران بانک در پی تغییر و برکناری وی برآمدند که بانک مرکزی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد در صورت تغییر حسینی‌هاشمی از اختیاراتش برای محدود کردن بانک سرمایه استفاده خواهد کرد.