بیمه توسعه به هر سهم 200ریال سود داد

عکس: آکو سالمی

گروه بازار پول - مجمع عمومی عادی سالانه بیمه توسعه ۲۳ تیرماه با حضور ۹۵/۸۴درصد صاحبان سهام برگزار شد و صورت‌های مالی‌ منتهی به ۳۰ اسفند سال ۸۷ به تصویب مجمع رسید.

مهندس خلیل‌زاده، اسدی، گوهرجو، وظیفه‌خواه و الهیان اعضای هیات‌رییسه مجمع فوق بودند.

همچنین مجمع عمومی به طور فوق‌العاده بیمه توسعه به منظور افزایش سرمایه شرکت برگزار شد که مجمع فوق‌العاده با افزایش سرمایه شرکت بیمه توسعه از ۱۴۰ به ۴۲۰میلیارد ریال موافقت و نحوه افزایش سرمایه تدریجی براساس مصوبه مجمع به هیات‌مدیره تفویض شد.

بیمه توسعه از ۲میلیارد و ۹۸۵میلیون تومان سود قابل‌تخصیص معادل ۲میلیارد و ۸۰۰میلیون تومان به ازای هر سهم ۲۰تومان سود تقسیم کرد.

آریا حسابرسان پارسا بازرس قانونی و خطیبیان به عنوان حسابرس مستقل انتخاب شدند و مجمع عمومی روزنامه‌های اطلاعات و دنیای اقتصاد را به عنوان روزنامه رسمی شرکت بیمه شرکت برگزیدند.مهندس قدرت‌ا... اسدی مدیرعامل بیمه توسعه حق بیمه دریافتی در سال ۸۷ را بالغ‌بر ۲۱۷میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال ۸۶ از رشد ۳۰۰درصدی برخوردار است.

او افزود: بیمه توسعه در سال مورد بحث بالغ‌بر ۵۴میلیارد ریال خسارت پرداخت کرده است که با توجه به حق بیمه تولیدی نسبت خسارت رقم مطلوبی است.

وی با اشاره به اینکه تعداد نمایندگان فعال شرکت در سال گذشته به ۳۰۷نماینده رسید، تصریح کرد: ظرف سه ماهه اول امسال این تعداد به ۵۰۰نماینده فعال بالغ شده است.

به گفته اسدی، بیمه توسعه طی سال ۸۷، ۱۱ شعبه داشت که اکنون تعداد شعب فعال بیمه توسعه در اقصی نقاط کشور به ۲۰ شعبه رسیده است.

مدیر عامل بیمه توسعه قبل از برگزاری مجمع فوق‌العاده، با اشاره به ظرفیت پذیرش ریسک شرکت‌های بیمه بر اساس ۲۰درصد از سرمایه خاطرنشان کرد: طبق مصوبه هیات دولت، سرمایه اولیه شرکت‌های بیمه باید به ۲۸میلیارد تومان و برای قبول اتکایی به ۴۰میلیارد تومان بالغ شود.

در نتیجه تحقق ۲۸میلیارد تومان سرمایه پرداختی برای بیمه توسعه ناگزیر و برای کسب درآمد بیشتر، افزایش سطح نگهداری ریسک‌ها و همچنین قبولی اتکایی نیازمند سرمایه ۴۰میلیارد تومانی است.

گفته‌های اسدی موجب شد تا مجمع عمومی صاحبان سهام بیمه کارآفرین با افزایش سرمایه تا ۴۲میلیارد تومان موافقت نماید و نحوه اجرای افزایش سرمایه به هیات مدیره تفویض اختیار شود.

گزارش کامل مجمع عمومی بیمه توسعه در شماره‌های آتی دنیای اقتصاد به چاپ خواهد رسید.