گروه بازار پول - مجمع عمومی عادی سالانه شرکت سهامی بیمه کارآفرین با حضور بیش از ۸۱درصد از صاحبان سهام روز گذشته در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی ایران برگزار و صورت‌های مالی منتهی به ۳۰ اسفند سال ۸۷ به تصویب مجمع عمومی رسید.

این مجمع که انتخاب هیات مدیره را نیز در دستور کار خود داشت، به ریاست سلیمی، نظارت خانم ادب و عطایی و معزی به عنوان منشی برگزار و گزارش هیات مدیره توسط عبدالمحمود ضرابی، مدیر عامل بیمه کارآفرین قرائت شد.

موسسه حسابرسی بیات رایان به سمت بازرس اصلی و علیرضا جم به عنوان بازرس علی البدل و همچنین روزنامه‌های دنیای اقتصاد و اطلاعات به عنوان روزنامه‌های رسمی شرکت انتخاب شدند.

براساس گزارش هیات‌مدیره، سود قابل تخصیص سال مالی ۸۷ معادل ۵۷میلیارد و ۶۲۰میلیون ریال است که پس از کسر اندوخته قانونی و سرمایه‌ای سود قابل تقسیم معادل ۴۷میلیارد و ۶۹۵میلیون ریال (به ازای هر سهم ۱۹۰ ریال) اعلام شد، ولی بنا به تصمیم مجمع عمومی صاحبان سهام ۱۰درصد از این سود بین سهامداران توزیع، ۵/۳میلیارد ریال بابت افزایش سرمایه و مابقی به عنوان ذخیره اندوخته تخصیص یافت. براساس مصوبه مجمع عمومی عادی صاحبان سهام بیمه کارآفرین، سرمایه پرداختی این شرکت به ۲۸۰میلیارد ریال می‌رسد.

یادآور می‌شود که سرمایه اولیه بیمه کارآفرین ۱۴۰میلیارد ریال بود که براساس مصوبه مجمع تیر ماه سال ۸۶ افزایش سرمایه به ۲۰۰میلیارد ریال و به موجب مصوبه تیر ماه سال ۸۷ سرمایه به ۴۰۰میلیارد ریال افزایش یافت که در حال حاضر سرمایه پرداخت شده بالغ بر ۲۴۵میلیارد ریال است.

شرکت‌های بانک کارآفرین، پایل کار، کار و اندیشه، مادیران، جهان پارس، تضمین، مدیریت خطر، هم‌پا و سرمایه‌گذاری بانک کارآفرین کاندیداهای هیات مدیره بیمه کارآفرین بودند که انتخاب نهایی اعضای هیات مدیره و دو عضو علی البدل متعاقبا اعلام خواهد شد.حق بیمه صادره بیمه کارآفرین در سال ۸۷ بالغ بر ۱۰۶میلیارد تومان بود که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از رشد ۲۱درصدی برخوردار است.

بیمه کارآفرین در سال مورد گزارش معادل ۳۸میلیارد تومان خسارت پرداخت کرده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۳۲درصد رشد نشان می‌دهد. سود خالص سال ۸۷، بیمه کارآفرین پس از کسر مالیات بالغ بر ۶۶میلیارد ریال است که در مقایسه با سال ۸۶ از رشد ۶۶/۲۶درصدی برخوردار است.

گزارش کامل مجمع عمومی عادی بیمه کارآفرین در روزهای آینده به چاپ می‌رسد.