بیمه سامان بیشترین نرخ سود را به بیمه عمر داد

گروه بازار پول_ شرکت بیمه سامان برای سومین سال متوالی نرخ سود بالاتری را نسبت به نرخ‌های تضمین شده به اندوخته بیمه‌گذاران بیمه عمر و تشکیل سرمایه سامان اختصاص داد.

به گزارش روابط عمومی بیمه سامان، مدیرعامل این شرکت با اشاره به امکان انتخاب صندوق سرمایه‌گذاری توسط بیمه‌گذاران بیمه‌های عمر و تشکیل سرمایه سامان با توجه به میزان ریسک‌پذیری هر یک از آنها افزود: در حالی که حداقل سود تضمینی قابل پرداخت به هر یک از این صندوق‌ها برای ۱۰ سال، به میزان ۱۵‌درصد برای صندوق کم‌ریسک، ۱۴‌درصد برای صندوق با ریسک متوسط و ۱۲‌درصد برای صندوق پرریسک، اعلام شده است، بیمه سامان برای سومین سال متوالی سود بالاتری نسبت به نرخ تضمینی به بیمه‌گذاران خود پرداخت کرد.

این گزارش حاکی است با توجه به فعالیت‌های سرمایه‌گذاری شرکت در سال ۱۳۸۷، نتایج ذیل از محل اندوخته‌های بیمه عمر و تشکیل سرمایه سامان حاصل شد: میزان سود قابل تخصیص به صندوق‌های پرریسک، به‌رغم بازده منفی ۲۱‌درصدی شاخص بورس تهران، مثبت ۵/۲۱‌درصد محاسبه شد. نرخ سود قطعی صندوق‌های با ریسک متوسط ۵/۱۹‌درصد و برای صندوق‌های کم ریسک، به‌رغم کاهش نرخ بهره در سال ۱۳۸۷ توسط بانک‌ها، ۱۹درصد سود قابل تخصیص حاصل شد.

لازم به ذکر است، شرکت بیمه سامان با همکاری شرکت سرمایه‌گذاری سامان و مدیریت سرمایه‌گذاری بانک سامان اقدام به انتخاب ابزارها و روش‌های مختلف سرمایه‌گذاری جهت حصول بازده مناسب نموده است.

مدیرعامل بیمه سامان با اشاره به افزایش میزان اندوخته بیمه‌گذاران بیمه عمر و تشکیل سرمایه تاکید کرد: شرکت با گسترش سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف همچنان تلاش می‌کند تا بازده سرمایه‌گذاری مطلوبی در مقایسه با تعهدات شرکت برای بیمه‌گذاران خود حاصل نماید.

ضیایی در ارتباط با چگونگی محاسبه پرداخت این سود به بیمه‌گذاران اظهار داشت: تمامی بیمه‌گذاران بیمه‌های عمر و تشکیل سرمایه سامان در پایان هر سال بیمه‌ای یک گزارش سالانه، حاوی آخرین اطلاعات مربوط به بیمه‌نامه خود را دریافت می‌نمایند که در این گزارش سود متعلقه به اندوخته آنان محاسبه و به حسابشان واریز می‌شود.

به گفته مدیرعامل بیمه سامان، بیمه‌گذاران بیمه عمر و تشکیل سرمایه با ارسال درخواست خود به این شرکت از خدمات کارت اعتباری بانک سامان بهره‌مند خواهند شد. همچنین این افراد پس از گذشت یک‌سال از شروع بیمه نامه خود می‌توانند از اندوخته ایجاد شده و سود متعلقه به آن از طریق برداشت مستقیم یا اخذ وام استفاده نمایند.

بیمه عمر و تشکیل سرمایه سامان، یکی از شیوه‌های نوین برنامه ریزی مالی است که پوشش خطرات فوت، از کارافتادگی، حادثه، بیماری‌های صعب‌العلاج و سرمایه‌گذاری را یک جا گرد هم آورده است. شرکت‌های بیمه تخصصی، به ویژه بیمه سامان در نوآوری و ارائه چنین بیمه‌هایی پیشتاز صنعت بیمه به شمار می‌روند.