برخی از شعب بانک‌ها در پاسخگویی به مشتریان خود و پرداخت وجوه مورد نیاز آنان با مشکل کمبود ایران چک مواجه بودند. به گزارش خبرگزاری فارس، صندوق‌داران بانک‌های ملت، سپه و تجارت با تایید این که میزان تحویل ایران چک به بانک‌ها این روز‌ها کاهش یافته است، گفتند: طی چند روز گذشته میزان تحویل ایران چک‌ به بانک کاهش یافته است که این موضوع موجب مشکلاتی برای مشتریانی که تقاضای پول با حجم زیاد دارند، شده است.

بنابراین گزارش، صندوق‌دار بانک سپه در خیابان انقلاب گفت: این روزها دولت به خاطر سیاست‌های انقباضی خود میزان تحویل ایران چک‌ها را کاهش داده است،در روزهای گذشته میزان تحویل ایران چک به این شعبه تا ۴۰‌میلیون تومان هم می‌رسید، اما امروز تنها ۱۰‌میلیون تومان ایران چک تحویل این شعبه شده است.

وی ادامه داد: البته میزان تحویلی ایران چک‌ها به شعب بسته به موقعیت بانک‌ها متفاوت است.

صندوق‌دار بانک ملت نیز گفت: مطمئنا اگر میزان ایران چک‌ها در بانک‌ها بالا باشد، هم برای صندوق ‌دار و هم برای مشتری بانک راحت است، اما ظاهرا امروز میزان ایران چک‌های تحویل شده به شعبه ما کم بود. وی گفت: مشتریانی که از صبح به شعبه ما مراجعه می‌کردند، می‌گفتند به چندین شعبه دیگر نیز سر زده‌اند؛ اما موفق به دریافت چک پول نشده‌اند. وی ادامه داد: مطمئنا اگر در صندوق بانک‌ها ایران چک وجود داشته باشد به مشتریان ارائه می‌شود و دلیلی برای ندادن ایران چک به مشتریان نیست. یکی از صندوق‌داران بانک تجارت نیز گفت: ابتدای صبح مشتریانی که تقاضای ایران چک می‌کردند، به دلیل کمبود ایران چک‌ها از پاسخگویی به آنها معذور بودیم و مجبور شدیم تا پول نقد به آنها بدهیم.

وی افزود: اما در اواسط ظهر میزان پول کم شد و ایران چک‌هایی که مردم به صندوق ارائه کردند افزایش یافت و همین تا حدودی کار ما را برای پاسخگویی به مشتریان آسان کرد.

وی خاطرنشان کرد: البته کم شدن ایران چک‌ها شاید به دلیل آغاز فصل تابستان و شروع مسافرت‌ها یا زمان پرداخت حقوق به کارکنان و کارمندان باشد.