لیلا اکبرپور- مجمع عمومی عادی سالانه شرکت سهامی بیمه پارسیان با حضور ۸۸درصد صاحبان سهام روز گذشته در هتل سیمرغ تهران برگزارشد و صورت‌های مالی منتهی به ۳۰ اسفند ماه ۸۷ به تصویب صاحبان سهام رسید.

مجمع یاد شده به ریاست علی شیخی نماینده بانک پارسیان، نظارت تبیان نماینده شرکت سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کارکنان صنعت نفت و صانعی نماینده شرکت گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو، منشی شفیعی و ارائه گزارش توسط حسین کریم خان زند مدیرعامل بیمه پارسیان برگزارشد.

بیمه پارسیان از ۲۹میلیاردو ۷۰۰میلیون تومان سود قابل تقسیم معادل ۲۲میلیارد تومان و به ازای هر سهم ۲۰تومان سود تقسیم کرد.روزنامه‌های اطلاعات و دنیای اقتصاد به عنوان روزنامه رسمی تعیین شده و بانک پارسیان، لیزینگ پارسیان، شرکت توسعه ساختمانی پارسیان، شرکت سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کارکنان صنعت نفت و شرکت گسترش سرمایه‌گذاری

ایران خودرو به عنوان اعضای هیات‌مدیره برای دو سال دیگر از سوی مجمع عمومی صاحبان سهام انتخاب شدند.

سازمان حسابرسی سخن حق و هوشنگ خستویی همانند سال قبل به عنوان حسابرس و بازرس قانونی شرکت مورد تایید مجمع قرارگرفته و تعیین حق‌الزحمه آنان به هیات‌مدیره تفویض اختیار شد. حسین کریم خان زند مدیرعامل بیمه پارسیان حق بیمه تولید شده این شرکت در سال مالی ۸۷ را بیش از ۳۰۰میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این حق بیمه در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از رشد ۲۹درصدی برخوردار است.

وی در گزارش هیات‌مدیره حق بیمه تولید شده سال ۸۷ را به سه بخش بیمه‌های اموال، اشخاص، مهندسی و مسوولیت تقسیم کرد و افزود: بیمه‌های اموال در دوازده ماه منتهی به اسفند ۸۷ در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از رشد ۲۳درصدی، بیمه‌های اشخاص از رشد ۴۴درصدی و بیمه‌های مسوولیت و مهندسی از رشد ۱۵۷درصدی برخوردارهستند.

براساس این گزارش، رشد تولید حق بیمه در کل بازار بیمه کشور نزدیک به ۲۰درصد اعلام شده است.

کریم خان زند میزان خسارات پرداختی در دوره یاد شده را معادل ۱۶۵میلیارد تومان عنوان کرد و یادآورشد: سهم بیمه‌های اموال در این خسارات بیشتر از سایرین است که شرکت با رشد تولید حق بیمه در رشته‌های سودده درصدد کنترل ضریب خسارت می‌باشد.به گفته مدیرعامل بیمه پارسیان، تولید حق بیمه در این شرکت از رشد ۲۹درصدی در مقابل تنها ۱۳درصد رشد خسارات پرداختی برخوردار است. کریم‌خان زند درخصوص رسیدگی به پرونده‌های خسارت به ویژه پرونده‌های خسارت اتومبیل اظهار کرد: شرکت خدمات کارشناسی بیمه خودرو پارسیان در سال ۸۷ با بررسی ۱۳۰هزار مورد پرونده معادل ۱۳۲میلیارد تومان خسارت پرداخت کرده است، یادآور می‌شود: مشروح گزارش مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام بیمه پارسیان به همراه ترازنامه و صورت سود و زیان این شرکت ظرف روزهای آینده به چاپ می‌رسد.