معاونت برنامه‌ریزی و تجهیز منابع صندوق تعاون کشور، گفت:‌ صندوق تعاون کشور و شرکت تعاونی اعتبار بعثت به منظور ارائه خدمات اعتباری به اعضای حقیقی آن تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی صندوق تعاون کشور، «ایرج شیخ‌زاده» افزود: براساس این تفاهم‌نامه مقرر است مطابق با ضوابط و مقررات اعطایی تسهیلات موسسه و متناسب با عقود عملیات بانکی بدون ربا در بخش اقتصادی اعتباری تا دو برابر معدل میانگین حساب و با حداقل دوره زمانی پنج ماهه جهت احراز سطح اعتباری و حداکثر مدت زمان بازپرداخت ۱۲ ماهه تسهیلات اعتباری به شرکت تعاونی فوق پرداخت شد.

وی گفت:‌ اعضای حقیقی شرکت تعاونی اعتبار بعثت می‌توانند با احراز شرایط اعطای تسهیلات مطابق با ضوابط و مقررات صندوق تعاون از تسهیلات مختلف مانند خرید خودروی سبک حداکثر تا سقف ۷۰‌میلیون ریال با حداقل دوره زمانی ۶ ماه جهت احراز سطح اعتباری حداکثر مدت زمان بازپرداخت ۶۰ ماه و وام خریداری کالای بادوام به صورت فروش اقساطی تا سقف ۳۰‌میلیون ریال با حداقل دوره‌های زمانی ۴ و ۶ ماه جهت احراز سطح اعتباری و حداکثر مدت زمان بازپرداخت ۲۴ و ۳۰ ماهه و نیز جعاله تعمیر مسکن تا سقف ۱۵‌میلیون ریال با حداقل دوره‌های زمانی ۴ و ۶ ماهه احراز سطح اعتباری و با حداکثر مدت زمان بازپرداخت ۲۴ و ۳۰ ماهه بهره‌مند شوند.

شیخ‌زاده گفت: شرکت تعاونی و اعضای حقیقی آن می‌توانند نسبت به واگذاری امتیاز سطح اعتباری حساب خود به یکدیگر تنها در سطح استان با ارائه درخواست کتبی و تعیین دوره واگذاری امتیاز اقدام نمایند، مشروط بر اینکه از امتیاز مذکور استفاده نکرده باشند. وی افزود:‌ نرخ سود تسهیلات اعطایی صندوق تعاون کشور مطابق با نوع عقد و مقررات جاری موسسه بوده و در صورت هرگونه تغییر نرخ سود جدید در قراردادهای آتی ملاک عمل خواهد بود.