دنیای اقتصاد- در پی برگزاری اجلاس شانگهای و تاکید مقامات پولی این کشور‌ها بر استفاده از دلار آمریکا‌، ارزش دلار آمریکا افزایش یافت. درهمین راستا نرخ برابری یورو در مقابل دلار تا سطح۳۸۷۱/۱ کاهش یافت. ارزش دلار دربازار تهران نیز که از هفته گذشته سیر صعودی به خود گرفته بود، دیروز با ۷‌تومان افزایش نسبت به روز گذشته به ۹۹۲‌تومان رسید. قیمت دلار در مرز هزار ‌تومان

ارزش دلار که از هفته گذشته سیر صعودی به خود گرفته بود، دیروز با ۷‌تومان افزایش نسبت به روز گذشته به ۹۹۲‌تومان رسید.

به گزارش باشگاه خبری «توانا» گزارش دیروز بانک مرکزی بیانگر نوسانات قابل توجه نرخ ارز در بازار رسمی کشور بود.

این گزارش حاکی است، ارزش دلار آمریکا در مقایسه با روز قبل از آن ۶۹‌ریال افزایش داشته و به ۹هزار و ۹۱۷‌ریال رسیده است، درحالی که این رقم دو روز پیش ۹هزار و ۸۴۸‌ریال گزارش شده بود.

براساس این گزارش، ارزش پوند انگلیس نیز با ۳۰‌ریال کاهش به ۱۶هزار و ۱۰۱‌ریال رسید.

روز گذشته ارزش فرانک سوئیس ۹هزار و ۹۸‌ریال گزارش شده است، درحالی که با کاهش ۱۷‌ریالی به ۹هزار و ۸۱‌ریال رسیده است.

طبق این گزارش، یکصد ین ژاپن دیروز با افزایش قابل توجه ۲۳۹‌ریالی به ۱۰هزار و ۲۵۸‌ریال رسید، این در حالی است که روز قبل از آن این رقم ۱۰هزار و ۱۹‌ریال گزارش شده بود.

ریال سعودی با ۱۹‌ریال افزایش ۲هزار و ۶۴۵‌ریال گزارش شده است.

این گزارش حاکی است، ارزش یوآن چین نیز یک‌هزار و ۴۵۱‌ریال گزارش شد که بیانگر ۱۰‌ریال افزایش است.

بر اساس این گزارش، ارزش یورو کاهش چشمگیری نسبت به روز قبل از آن داشته و با ۶۲‌ریال کاهش به ۱۳هزار و ۶۷۶‌ریال رسیده است.

ارزش یورو ۱۳هزار و ۷۳۸‌ریال گزارش شده بود.

نرخ دلار در بانک مرکزی ۷‌تومان گران شد

در پی برگزاری اجلاس شانگهای و تاکید مقامات پولی کشور‌ها بر استفاده از دلار آمریکا‌، ارزش دلار آمریکا افزایش یافت. درهمین راستا نرخ برابری یورو در مقابل دلار تا سطح۳۸۷۱/۱ کاهش یافت. نرخ ارز مرجع در بانک مرکزی نیز با ۶۹‌ریال افزایش از رقم ۹۸۸۴ روز دوشنبه به رقم ۹۹۱۷‌ریال در روز گذشته رسید. در بازار آزاد یورو با دو‌تومان رشد به نرخ ۱۳۸۳‌تومان عرضه شد. دلار آمریکا و صد ین ژاپن هر یک ۵‌تومان افزایش قیمت داشتند و به ترتیب تا ۹۹۸‌تومان و ۱۰۰۵‌تومان فروخته شدند. پوند انگلیس نیز در این میان با ۱۰‌تومان رشد قیمت به رکورد بی‌سابقه ۱۶۲۵‌تومان رسید.