امکان خرید سهام بیمه‌های دولتی توسط بانک‌ها

معاون بانک و بیمه وزارت امور اقتصادی و دارایی از عرضه سه بیمه دولتی تا سه‌ ماه آینده در بورس خبر داد.

حمید پورمحمدی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به عرضه سه بیمه در سه ‌ماه آینده اظهار کرد: همان طور که سه بانک دولتی وارد بازار بورس شدند با ورود سه بیمه‌ دولتی به بورس تعامل و هم‌افزایی‌ که شرکت‌های بیمه‌ای و بانکی با هم برقرار خواهند کرد به رشد بازار سرمایه کمک می‌کند.

او گفت: ممکن است بانک‌ها قصد خرید بیمه‌ها را داشته باشند یا اتفاقات دیگری بیفتد، اما مسلم است که حضور بانک و بیمه در بورس باعث هم‌افزایی و نهایتا رونق بازار سرمایه می‌شود.

پورمحمدی از ورود این سه بیمه دولتی به بازار بورس به عنوان نقطه عطفی در بازار پول و سرمایه یاد کرد و تصریح کرد: فقط بیمه ایران دولتی خواهد ماند که آن هم برای رسیدن به اهداف کلان در صنعت بیمه و نظام بانکی خواهد بود و این بیمه ماموریت‌های دیگری را دنبال خواهد کرد.

موثر شدن آموزش و پژوهش در رتبه‌بندی بیمه‌ها معاون پژوهشی پژوهشکده بیمه مرکزی ایران از در نظر گرفتن شاخص آموزش و پژوهش برای رتبه‌بندى شرکت‌هاى بیمه‌اى در سال جارى خبر داد.

یعقوب رشناوندی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه پژوهشکده بیمه در سال ۸۸ برنامه‌های گسترده‌ای برای آموزش و پژوهش بیمه‌های دولتی و خصوصی دارد، اظهار کرد: متاسفانه پژوهشکده بیمه مرکزی تاکنون جایگاه اصلی خود را در صحنه آموزش و پژوهش کشور پیدا نکرده است و امیدواریم تا با برنامه‌هایی که در طول این یک سال پیاده می‌شود، شاهد پیشرفت آموزش و پژوهش در بیمه‌های دولتی و خصوصی باشیم.

وی از در نظر گرفتن شاخص آموزش و پژوهش برای رتبه‌بندى شرکت‌هاى بیمه‌اى در سال جارى خبر داد و گفت: از این پس پرداختن به آموزش و پژوهش در بیمه‌ها و اختصاص بودجه به آن به عنوان یکی از شاخص‌های رتبه‌بندی بیمه‌ها محسوب خواهد شد.

او رئوس برنامه‌هاى پژوهشکده را ۴۸۰‌هزار نفرساعت پژوهش‌هاى تحقیقاتى براى عملیاتى کردن برنامه تحول، تالیف ۹هزار صفحه کتاب بیمه‌اى، ترجمه ۳۲‌هزار صفحه کتاب بیمه‌اى، ترجمه ۳۸۴۰ صفحه مقاله، حمایت مالى از ۱۰۰ پایان‌نامه دانشگاهى، برگزارى ۲۲۰ روز نشست پژوهشى،۲۲۰ روز کارگاه آموزشى،۲۲۰ روز دوره آموزش و تشکیل اتاق فکر عنوان کرد.

به گزارش ایسنا هفته گذشته تفاهم‌نامه پژوهشکده بیمه مرکزی ایران با بیمه‌های دولتی و خصوصی برای استفاده از ظرفیت‌های پژوهشی این نهاد امضا شد.