بیمه پاسارگاد 20درصدسرمایه پرداخت شده، سود تقسیم کرد
شرکت بیمه پاسارگاد (سهامی عام) با سرمایه ثبت شده 450میلیارد ریال و اخذ پروانه شماره 3465 از بیمه مرکزی ایران، فعالیت خود را در کلیه رشته‌های بیمه‌ای (زندگی-غیرزندگی) از تاریخ 29/11/ 1385 آغاز کرد.

انجام عملیات بیمه مستقیم در انواع رشته‌های اموال، اشخاص و مسوولیت، تحصیل پوشش بیمه اتکایی در رابطه با بیمه‌نامه‌های صادره و سرمایه‌گذاری از محل سرمایه و ذخایر و اندوخته‌های قانونی و فنی با رعایت ضوابط پیش‌بینی شده در مصوبات شورای عالی بیمه محدوده فعالیت شرکت بیمه پاسارگاد را تشکیل می‌دهد.
مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام شرکت بیمه پاسارگاد 29فروردین ماه امسال با حضور اکثریت
۹۸/۸۹درصدی صاحبان سهام در ساختمان مرکزی این شرکت در خیابان فاطمی‌ تهران برگزار شد و صورت‌های مالی منتهی به ۱۲ اسفند ماه سال ۸۶ به تصویب صاحبان سهام رسید.
مهم‌ترین مصوبات مجمع عمومی یاد شده به شرح ذیل است:
- تصویب ۶۴میلیارد ریال سود قابل تقسیم - تخصیص مبلغ ۹میلیارد و ۱۱۷میلیون ریال از سود خالص سال مالی به حساب اندوخته قانونی و سرمایه‌ای به استناد مواد ۴ و ۵ آیین‌نامه شماره ۱۱ مصوب شورای‌عالی بیمه
- تعیین موسسه حسابرسی‌دش و همکاران به عنوان بازرس قانونی
- روزنامه‌های دنیای اقتصاد و اطلاعات به عنوان روزنامه‌های رسمی این شرکت.
مجمع یاد شده به ریاست دکتر مجید قاسمی- رییس هیات‌مدیره بیمه پاسارگاد- برگزار شد.
دکتر قاسمی با یادآوری این که EPS سال ۸۶ در مجمع قبلی ۲۰درصد سرمایه پرداخت شده تعیین شده بود، خاطرنشان کرد: با تلاش مدیران بیمه پاسارگاد این میزان به ۲۷درصد افزایش یافت و در نهایت سود تقسیمی به میزان ۵/۴‌میلیارد تومان به ازای هر سهم ۱۰۰‌ریال تعیین شد.
در مجمع یادشده EPS سال 87 معادل 27درصد سرمایه پرداختی اعلام و گفته شد: یکی از برنامه‌های آتی شرکت افزایش مبلغ پرداخت شده هر سهم به 75‌تومان و اخذ هر سهم 25 تومانی است تا بیمه پاسارگاد با پرداخت 75درصد از سرمایه اولیه فعالیت خود را ادامه دهد. نماینده بانک پاسارگاد نیز ضمن یادآوری این که سال 86 اولین سال مالی بیمه پاسارگاد بود، عملکرد این شرکت را قابل قبول ارزیابی کرد.
براساس گزارش هیات‌مدیره بیمه پاسارگاد به مجمع عمومی، شرکت در حالی سال ۸۶ را به پایان رسانده است که همزمان با انجام فعالیت‌های جاری سازوکارهای لازم جهت توسعه وگسترش فعالیت‌های بیمه‌ای پیش‌بینی کرده است.
این شرکت با پرداخت 50‌درصد از سرمایه اولیه توانست در آبان ماه 86 مجوز قبول اتکایی از بازار داخلی را از بیمه مرکزی ایران اخذ کند.
عرضه طرح جدید بیمه عمر و تامین آتیه ،۲۳۰۰ نفر ساعت آموزش کارکنان به منظور ارتقای سطح کیفیت خدمات، توسعه شبکه فروش مستقیم و غیرمستقیم در اقصی‌نقاط کشور، مکان‌یابی و استقرار شعب بیمه پاسارگاد در ۱۵ شهر و خرید ساختمان در ۸ شهر که ۴ شعبه آماده بهره‌برداری است، از برنامه‌های انجام شده بیمه پاسارگاد در سال گذشته بود.
اکنون این شرکت 103 نماینده موفق به کسب کد نمایندگی دارد که 48 نفر از آنان کار خود را آغاز کرده‌اند.
در اجرای ماده ۶۳قانون تاسیس بیمه مرکزی ایران و بیمه‌گری و در جهت آگاهی هموطنان عزیز از عملکرد مالی شرکت بیمه پاسارگاد (سهامی عام)، صورت‌حساب سود و زیان و ترازنامه دوره مالی ۱۳۸۶ که در تاریخ ۲۹/۱/۱۳۸۷ به تصویب مجمع عمومی رسیده است، به شرح زیر ارائه می‌گردد: