ادامه نگرانی‌ها در مورد بازارهای بین‌المللی و رشد بهای نفت قیمت طلا را بالا برد

گروه بازارپول- نگرانی از بازارهای مالی بین‌المللی، تضعیف ارزش دلار و رشد بهای نفت قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی را در محدوده ۱۰ الی ۱۵ دلار بالا برد. اجلاس وزرای دارایی هفت کشور صنعتی و مقامات بانک مرکزی جهان در روزهای اخیر تلاشی برای ارائه راه‌های دستیابی به ثبات در بازارهای مالی و شفافیت مالی بانک‌ها بوده است. تضعیف دلار در مقابل سایر ارزهای عمده و افزایش نگرانی‌ها در مورد اقتصاد ایالات متحده انگیزه‌های سرمایه‌گذاری را بیشتر به سوی منابع مطمئن به ویژه طلا سوق می‌دهد.

از سویی روز گذشته خبر بحران بدی آب و هوا در خلیج‌ مکزیک و اخلال در صادرات نفت منطقه بهار هر بشکه نفت را تا ۱۱۲دلار بالا برد. بهای هر اونس طلا روز گذشته بین ۱۰/۹۲۶دلار تا ۸۰/۹۳۶دلار به نوسان واداشت در ساعت ۱۴ به وقت تهران این نرخ در حدود ۹۳۲دلار برای فروش آنی بود نرخ برابری یورو به دلار روز گذشته به ۵۸۶۵/۱ رسید که رشد قابل توجهی داشته است.

تداوم نگرانی‌ها در مورد سلامت بازارهای مالی بین‌المللی به افت شاخص بازارهای سهام بین‌المللی و افزایش ریسک درآمدها منجر شده است.

بهای سکه‌‌‌های بهار آزادی در بازار داخل نیز همچنان به‌رغم افزایش قیمت جهانی تنها اندکی افزایش یافت.

روز گذشته سکه بهار آزادی ۲۱۱هزار تومان به فروش رسید که ۲هزار تومان رشد قیمت داشت. از سویی ربع سکه با یک‌هزار تومان کاهش به نرخ ۵۶هزار تومان در بازار عرضه می‌شد. نیم سکه و سکه طرح قدیم تفاوتی نداشته است.