اجلاس مجمع عمومی بانک‌های توسعه‌ای آسیا و اقیانوسیه در تهران برگزار می‌شود گروه بازار‌پول - سی و یکمین اجلاس مجمع عمومی بانک‌های توسعه‌ای آسیا و اقیانوسیه (ادفیاپ) برای نخستین بار و با میزبانی بانک صنعت و معدن ۹ تا ۱۲ اردیبهشت سال‌جاری در تهران برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی بانک صنعت و معدن در سی‌امین نشست ادفیاپ که در سال ۲۰۰۷ در ویتنام برگزار شد، درخواست بانک صنعت و معدن برای برگزاری سی‌ و یکمین اجلاس مجمع عمومی بانک‌های توسعه‌ای آسیا و اقیانوسیه در تهران مورد پذیرش اعضا قرار گرفت.

بر همین اساس ۸۷ بانک یا موسسه مالی عضو این اتحادیه که از ۳۷ کشور در منطقه آسیا و اقیانوسیه هستند ۹ تا ۱۲ اردیبهشت سال‌جاری در هتل استقلال تهران و به میزبانی بانک صنعت و معدن گرد هم می‌آیند تا با تجزیه و تحلیل و ارائه استراتژی‌ها رویه‌ها و سیاست‌های بدیع و جدید در حوزه صنعت اقدامات عملی موسسات تامین مالی توسعه‌ای در این منطقه و سایر مناطق را برای

شناساندن و معرفی ایده‌ها و فرصت‌های جدید به سایر بانک‌ها و موسسات مالی مشابه مورد بررسی قرار دهند.

دستاوردهای جدید بانک صنعت و معدن که موفق به دریافت جایزه سال ۲۰۰۷ میلادی در بخش توسعه زیرساخت‌ها ادفیاپ شده برای

اعضا در این اجلاس تشریح خواهد شد.

این اجلاس با شعار «تامین مالی توسعه‌ای بدیع و جدید پاسخ موسسات تامین مالی توسعه‌ای به نیازهای زمان» ۹ اردیبهشت سال‌جاری در تهران آغاز به کار خواهد کرد.

گفتنی است، ادفیاپ در سال ۱۹۷۶ توسط ۳۱ عضو شامل بانک‌ها و موسسات تامین مالی توسعه‌ای (DFI) هنگام برگزاری نشست سالانه بانک توسعه آسیا (ADB) تاسیس شد.

از این رو ادفیاپ هسته مرکزی تمامی بانک‌های توسعه‌ای و موسسات مالی است که در تامین مالی توسعه‌ای در منطقه آسیا و اقیانوسیه فعالیت می‌کنند.

ارتقای توسعه پایدار از طریق اعضای ماموریت ادفیاپ گزارش شده که بانک توسعه آسیا مهم‌ترین عضو این مجمع به شمار می‌رود.

در همین حال ادفیاپ از اعضای موسس فدراسیون جهانی موسسات تامین مالی توسعه‌ای (WFDFI) که تشکیل یافته از موسسات منطقه‌ای در آفریقا، آسیا - اقیانوسیه، آمریکای لاتین و خاورمیانه است، محسوب می‌شود.

مجمع عمومی و هیات‌مدیره دو رکن اصلی ادفیاپ را تشکیل می‌دهند. مجمع عمومی بالاترین رکن اصلی ادفیاپ است که هر سال یک بار تشکیل جلسه می‌دهد و حداکثر ۳۰ عضو را برای مدت دو سال به عنوان هیات‌مدیره تعیین می‌کند.

بانک صنعت و معدن عضو هیات‌مدیره و نیز مجمع این اتحادیه مهم می‌باشد.

هیات‌مدیره ادفیاپ سالانه ۲ بار تشکیل جلسه می‌دهد. در صورتی که موضوع مهمی در پیش باشد، تعداد جلسات هیات‌مدیره نیز افزایش می‌یابد.