معاون مالی اداری شهرداری تهران با اشاره به قدمت ۱۰۰ ساله شهرداری تهران گفت: برای نخستین بار امسال در شهرداری تهران ۶۸ ذی‌حساب مستقر خواهیم کرد. حسین محمد پورزرندی در گفت‌وگو با فارس با اشاره به اینکه در تمامی سازمان‌ها و شرکت‌های شهرداری تهران برای نخستین بار ذی‌حساب گذاشته‌ایم، گفت: این ذی‌حساب کلیه فعالیت‌های انجام شده در سازمان‌ها تابعه شهرداری را بررسی می‌کند. وی ادامه داد: قرار است ۶۸ ذی‌حساب در تمامی سازمان‌ها، مناطق و شرکت‌هایی که از طریق شهرداری تهران پول دریافت می‌کنند، مستقر شوند.

پورزرندی درخصوص شرایط ذی‌حسابان گفت: ذی‌حسابان واحدها و مناطق باید کارمند رسمی شهرداری تهران باشند و دارای حداقل تحصیلات فوق دیپلم مالی یا رشته‌های مرتبط را داشته باشند.

رشد ۲۰‌درصدی بودجه نقدی شهرداری تهران

وی با اشاره به اینکه بودجه شهرداری تهران در سال گذشته ۳هزار‌میلیارد تومان بوده است، گفت: امسال بودجه شهرداری تهران ۳‌هزار و ۶۵۰‌میلیارد تومان در بخش نقدی است و حدوداً بودجه امسال ۲۰‌درصد رشد یافته است.

به گفته معاون مالی اداری شهرداری تهران، در بخش غیرنقدی بودجه شهرداری تهران حدود ۲‌هزار و ۷۰۰‌میلیارد تومان است. وی با بیان این مطلب که در سال‌های گذشته هم بودجه غیرنقدی در شهرداری تهران بوده، گفت: اما این بودجه ثبت نمی‌شده، ولی امسال به طور کامل این بودجه را ثبت خواهیم کرد. پورزرندی از ارائه گزارش عملکرد بودجه سال گذشته شهرداری تهران با تفریغ در اردیبهشت سال جاری خبر داد و گفت: سال گذشته این گزارش را در مرداد ارائه کردیم. معاون مالی اداری شهرداری تهران خاطرنشان کرد: آمادگی داریم ماه به ماه گزارش عملکرد به مردم ارائه کنیم. وی در پاسخ به این پرسش که چرا سرمایه گذاری در بخش خصوصی در شهرداری تهران بسیار ضعیف است؟ گفت: ضعیف نیست اما علی‌رغم فرهنگ‌سازی صورت گرفته هنوز مردم احساس می‌کنند که وجوه سرمایه‌گذاری آنها در شهرداری بازدهی لازم برایشان ندارد باید این مساله را در حرف و عمل برای مردم روشن کنیم.

ارائه لایحه به شورا برای افزایش میزان وام ازدواج

وی در خصوص وام ازدواج شهرداری تهران گفت: این وام به اقشار آسیب‌پذیر جامعه داده می‌شود و به صورت مستمر نیز ادامه دارد. پورزرندی خاطرنشان کرد: در پی این هستیم لایحه‌ای به شورای اسلامی شهرتهران ارائه کنیم تا قدری میزان این وام را افزایش دهیم. وی در پاسخ به این پرسش که چه میزان از افرادی که وام ازدواج خود را دریافت کرده‌اند تاکنون اقساط خود را پرداخت کرده‌اند؟ گفت:۷۰‌درصد دریافت کنندگان وام ازدواج شهرداری تاکنون اقساط خود را پرداخت کرده‌اند و الباقی را از طریق ضامن‌هایشان پی‌گیری خواهیم کرد. وی در خصوص پرداخت بدهی‌های وام‌های ازدواج شهرداری گفت: تاکنون شهروندان ۷۰‌درصد بدهی‌های وام‌های ازدواج خود را پرداخت کردند و آن ۳۰‌درصدی که هنوز بدهی خود را پرداخت نکردند از طریق ضامن‌ها برای بدهی آنها اقدام می‌کنیم. معاون مالی اداری شهرداری تهران از دریافت کنندگان وام ازدواج خواست با توجه به این‌که وام خود را بدون کارمزد دریافت کرده‌اند و جریمه‌ای نیز بابت دیرکرد پرداخت اقساط وام خود واریز نخواهند کرد، اقساط خود را پرداخت کنند. پورزرندی اضافه کرد: در حال حاضر شهرداری تهران ظرف کم‌تر از یک ماه وام ازدواج به اقشار آسیب‌پذیر جامعه پرداخت می‌کند.

امسال دولت بدهی خود را به شهرداری پرداخت می‌کند

وی در خصوص بدهی‌های دولت به شهرداری تهران گفت: در این خصوص برنامه‌ریزی‌هایی را انجام داده‌ایم و امسال وزارت دارایی طبق مصوبه مجلس مکلف شده اگر شهرداری دارای مستندات لازم در این زمینه است آنها را ارائه کند تا وزارت دارایی از بودجه سازمان مربوطه بدهی‌های شهرداری را پرداخت کند. به گفته پورزرندی، ‌تاکنون دولت بدهی‌های خود را به شهرداری تهران پرداخت نکرده است. معاون مالی اداری شهرداری تهران در خصوص گرفتن عوارض از بورس گفت: چون این موضوع از سوی فرمانداری لغو شده، فعلا منتظر نظر شورای حل اختلاف هستیم و هنوز نتیجه‌ای نگرفته‌ایم.

فروش اوراق مشارکت شهرداری تهران در بوروکراسی اداری

پورزندی افزود: مجوز انتشار فروش ۳۰۰‌میلیارد تومان اوراق مشارکت سال ۸۶ شهرداری تهران همچنان در پروسه اداری قرار دارد. معاون مالی اداری شهرداری تهران گفت: این اوراق به مبلغ ۴۰۰‌میلیارد تومان به تصویب شورای اسلامی شهر تهران رسیده بود که در نهایت ۳۰۰‌میلیارد تومان آن توسط وزارت کشور مورد تایید قرار گرفت.