گروه بازار پول- پیرو درج خبر «منازل مسکونی تهران تحت پوشش بیمه آتش‌سوزی بیمه کارآفرین قرار گرفت» در روز ۲۶‌فروردین ماه در صفحه ۱۲‌روزنامه دنیای اقتصاد، یکی از خوانندگان که خود را کارشناس بیمه معرفی کرده است با ارسال نمابری به دفتر روزنامه سوالاتی درخصوص انعقاد قرار داد شهرداری با بیمه کارآفرین مطرح کرده که در ادامه می‌آید: با سلام

احتراما به استحضار می‌رساند، اینجانب یکی از خوانندگان روزنامه، شهروندی تهرانی و کارشناس صنعت بیمه کشور هستم.

از این رو وظیفه خود می‌دانم درخصوص خبر مندرج در صفحه ۱۲ روز ۲۶ فروردین‌ماه امسال با عنوان«منازل تهرانی‌ها تحت پوشش آتش‌سوزی بیمه کارآفرین قرار گرفت»، چند مورد را ذکر کنم. هرچند خدا می‌داند که قبل از ما بیمه مرکزی و سندیکای بیمه‌گران ایران باید به این مسائل توجه کند.

۱ - ‌بیمه‌نامه آتش‌سوزی بیمه‌نامه‌ای کاملا اختیاری است و هیچ نهادی به ویژه شهرداری تهران حق تحمیل آن را به جامعه ندارد.

۲ - آیا شهرداری تهران برای واگذاری فضاهای تبلیغاتی به بیمه کارآفرین موافقت‌ شورای شهر تهران را گرفته است؟

۳ - آیا انحصاری کردن یک بیمه‌نامه اختیاری که باید در بازار رقابتی به فروش برسد، کار صحیحی است؟

۴ - اینکه عضو هیات‌مدیره بیمه کارآفرین اعلام کند که فروش مازاد آن با همان تخفیفات اولیه قرارداد گروهی امکان‌پذیر است، روش درست فروش بیمه‌نامه است؟

۵ -‌ چرا بیمه مرکزی مجوز چنین کاری را داد و رقابت را زیر سوال برد؟

۶ - چرا سندیکای بیمه‌گران در مقابل این قراردادها که با اصول بیمه منافات دارد، واکنشی نشان نمی‌دهد؟

۷ - شهرداری به‌جای اینکه برای تبلیغات خود بیمه‌نامه‌ آتش‌سوزی برای منازل تهران صادر کند، فکری برای مقابله با زلزله خطر اصلی که مردم تهران را تهدید می‌کند، بیاندیشد و به جای اعطای فضاهای تبلیغاتی گران‌قیمت خود که در بازاری رقابتی توسط شرکت‌های تبلیغاتی خرید و فروش می‌شود، به بیمه کارآفرین برای فرهنگ‌سازی بیمه، تسهیلات خاصی را برای تمامی بیمه‌گران در نظر می‌گرفت.

کارشناس بیمه - تهران