مدیرعامل شرکت صندوق تعاون کشور از اعطای ۶۰۰‌میلیارد تومان تسهیلات به تعاونگران در سال‌جاری خبر داد. به گزارش ایسنا، ماشاء‌ا... عظیمی، مدیرعامل صندوق تعاون، در گردهمایی مدیران بنیادهای توسعه‌ کارآفرینی و تعاون سراسر کشور گفت: امسال با بیش از ۲۰‌درصد از توان خود نسبت به سال گذشته آماده پرداخت تسهیلات به تعاونگران خواهیم بود.

وی ادامه داد: صندوق تعاون امسال چند برنامه مهم را محور کار خود قرار داده است که از مهم‌ترین آنها تاسیس صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری، افزایش شعب صندوق تعاون، تدوین و اجرایی کردن مصوبات تصویب سیاست‌های اصل ۴۴ و اعطای ۶۰۰‌میلیارد تومان تسهیلات به تعاونی‌ها است.

عظیمی با تاکید بر اینکه در صورت فراهم شدن مقدمات راه‌اندازی بانک توسعه تعاون توان پرداخت دو هزار و ۵۰۰‌میلیارد تومان خواهد داشت افزود:‌ تشکیل بانک توسعه تعاون مقدماتی دارد و تدوین اساسنامه از جمله آنهاست با وجود آنکه جهت‌گیری سیاست‌های اصل ۴۴ سرمایه‌گذاری است ولی مقام معظم رهبری به طور استثنا تشکیل بانک توسعه تعاون را به سرمایه دولتی منوط کرده است.

وی با بیان اینکه پیش نویس تاسیس بانک توسعه تعاون آماده شده است اظهار کرد: از عمده‌ترین مواردی که در این پیش‌نویس دیده شده مشارکت در تاسیس شرکت‌های مادر تخصصی و فروشگاه‌های بزرگ زنجیره‌ای تهیه و توزیع، مشارکت در راه‌اندازی شرکت‌های تعاونی سهامی عام با هدف گسترش سرمایه‌گذاری و مشارکت در ایجاد تعاونی‌های خوشه‌ای، همگن و مکمل برای حرف مشاغل آزاد و بنگاه‌های اقتصادی است. مدیرعامل صندوق تعاون کشور همچنین با بیان اینکه مقدمات شکل‌گیری صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری در بخش تعاون فراهم است، خاطر نشان کرد: ما وظایف خود را برای فراهم کردن بسترهای لازم دنبال می کنیم و به محض شکل‌گیری بانک توسعه تعاون تمام شعب صندوق تعاون به بانک تبدیل خواهند شد که امیدواریم با ۳۷۰ شعبه قدرتمندی که در اختیار داریم به سمت بانکداری الکترونیکی حرکت کنیم.