بانک مرکزی اعلام کرد: تسهیلات پرداختی بانک‌ها و موسسات اعتباری در دی ماه سال ۸۶ نسبت به اسفند سال ۸۵ معادل ۵/۲۷درصد افزایش یافت. به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس آمار بانک مرکزی، تسهیلات پرداختی بانک‌ها و موسسات اعتباری تا پایان دی ماه سال ۸۶ به بیش از ۱۵۰هزار و ۴۱۱میلیارد تومان رسید. این در حالی که تسهیلات اعطایی آنها در پایان اسفند سال ۸۵ معادل ۱۱۷هزار و ۹۷۲میلیارد تومان بود.

۳/ ۴۸درصد از وام‌های بانک‌ها و موسسات اعتباری فروش اقساطی، ۶/۱۵درصد مشارکت مدنی، ۹/۸درصد مضاربه، ۴/۴درصد جعاله، ۲/۴درصد سلف، ۲/۳درصد قرض‌الحسنه، ۲درصد اجاره به شرط تملیک، ۴/۱درصد مشارکت حقوقی، ۹/۰درصد سرمایه‌گذاری مستقیم و ۱۱درصد سایر بوده است. بانک‌های تجاری در همین مدت معادل ۹۶هزار و ۵۵۱میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کردند که نسبت به پایان اسفند ۸۵ حدود ۹/۳۰درصد افزایش نشان می‌دهد.

همچنین تسهیلات پرداختی بانک‌ها تا پایان دی ماه ۸۶ به بیش از ۳۱هزار و ۴۱۹میلیارد تومان رسید که نسبت به پایان اسفند ۸۵ معادل ۸/۱۲درصد افزایش یافته است.

در همین حال بانک‌های خصوصی و موسسات اعتباری در همین مدت بیش از ۲۲هزار و ۴۴۱میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کردند که نسبت به پایان اسفند ۸۵ معادل ۹/۳۶درصد افزایش نشان می‌دهد.