صندوق مهررضا  تسهیلات مسکن پرداخت می‌کند

مدیر عامل صندوق مهر امام‌رضا(ع) از ادامه پرداخت تسهیلات ازدواج و اشتغال توسط صندوق در سال‌جاری خبر داد و گفت: همچنین در صورت فراهم شدن اعتبار لازم، در بخش مسکن نیز تسهیلات پرداخت می‌کنیم. خلیل یسایی در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر در زمینه اهم فعالیت‌های صندوق مهر امام‌رضا(ع) در سال‌جاری گفت: امسال نیز فعالیت‌های صندوق در بخشهای تسهیلات ازدواج و اشتغال ادامه خواهد داشت. مدیر عامل صندوق مهر امام‌رضا(ع) اظهار داشت: طبق روال گذشته که پرداخت تسهیلات ازدواج را در بخش‌های نقدی و کالایی داشتیم، ادامه خواهیم داد.

وی همچنین از تلاش برای ایجاد یکصد هزار فرصت شغلی در سال‌جاری توسط صندوق با همکاری بانک‌ها خبر داد و تصریح کرد: ظرفیت و بودجه انجام این کار پیش‌بینی شده و در صدد تحقق این امر تا پایان سال‌جاری هستیم.

یسایی در ادامه در مورد پرداخت تسهیلات در بخش مسکن اظهارداشت: برای ورود به این حوزه نیز برنامه‌ریزی صورت گرفته و اگر بتوانیم اعتبارات لازم برای این کار را فراهم کنیم به این حوزه نیز وارد خواهیم شد. بر اساس مصوبه اخیر هیات دولت ۹۵‌درصد از منابع قرض‌الحسنه بانک‌ها به عنوان تسهیلات به متقاضیان اختصاص خواهد یافت که در این ارتباط ۴۰‌درصد از منابع تسهیلات اشتغال از سوی صندوق مهر امام رضا و ۶۰‌درصد نیز از طریق بانک‌ها تامین خواهد شد. همچنین سال گذشته یک‌میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در صندوق مهر امام رضا متقاضی وام ازدواج بودند که ۹۰‌درصد از این تسهیلات پرداخت شده و ۱۰‌درصد باقیمانده از متقاضیان سال گذشته در سال‌جاری تسهیلات می‌گیرند.