محمدابراهیم امین، مدیرعامل بیمه البرز، در گفت‌وگو با ایسنا درباره‌ واگذاری سهام این شرکت در بورس گفت: دولت در این زمینه مصوبه‌ای ابلاغ کرد‌ که بر اساس آن برای رد دیون دولت ۲۰درصد سهام بیمه البرز واگذار شود، اما هنوز موسسات برای رد دیون و تعدادشان رسما مشخص و اعلام نشده است. وی ادامه داد: تمام مراحل واگذاری شرکت بیمه البرز در بورس فراهم شده که تنها گزارش حسابرسی شش ماهه این شرکت هنوز به مراحل نهایی نرسیده است که با ارائه این گزارش تمامی مراحل برای واگذاری انجام خواهد شد ولی ما همه‌ مدارک و اسناد لازم را به سازمان خصوصی‌سازی و سازمان بورس برای پیگیری این مساله و اجرای این واگذاری داده‌ایم و منتظر نهایی شدن این کار هستیم.

مدیرعامل بیمه البرز به وضعیت بیمه شخص ثالث اشاره کرد و افزود: به تناسب افزایش دیه، حق بیمه شخص ثالث افزایش پیدا نکرد و این ‌عدم‌تعادل، شرکت‌های بیمه خصوصا بیمه‌های خصوصی را متضرر کرده است.

به گفته‌ او با این روند شرکت‌های بیمه ناچار هستند که زیان شخص ثالث را از رشته‌های دیگری تامین کنند.

مدیرعامل بیمه البرز با بیان اینکه بیمه‌های خصوصی با این روند دچار مشکلات فراوانی می‌شوند، تصریح کرد: این شرکت‌ها قطعا در سرمایه‌گذاری‌ها و جذب‌ سرمایه دچار چالش جدی می‌شوند و تاثیر منفی به دنبال دارد.

به اعتقاد وی باید بررسی دقیقی بر روی حق بیمه‌ها و خسارت‌ها و نرخ حق بیمه‌ها براساس خسارت‌ها و پرداختی شرکت‌های بیمه انجام شود.