گروه بازار پول- با تصویب وزیران عضو کمیسیون اقتصاد دولت، وزارت اقتصاد و دارایی کشورمان اجازه یافت نسبت به امضای موافقتنامه شرکت بیمه اتکایی سازمان‌های همکاری‌های اقتصادی اکو بین ایران، پاکستان و ترکیه اقدام کند. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، وزرای عضو کمیسیون اقتصاد در جلسه مورخ ۲۸/۵/۱۳۸۶ خود بنا به پیشنهاد وزارت امور اقتصادی و دارایی، به این وزارتخانه اجازه داد موافقتنامه شرکت بیمه اتکایی سازمان همکاری‌های اقتصادی اکو بین دولت‌های جمهوری اسلامی ایران، پاکستان و ترکیه را به‌طور موقت امضا کند.

بر اساس مصوبه فوق، هدف از این موافقتنامه، تکمیل خدمات بیمه اتکایی موجود، افزایش رشد ظرفیت‌های ریسک پذیری و سهم نگهداری بیمه اتکایی و حمایت از توسعه اقتصادی در منطقه اکو است. بر مبنای این مصوبه، شرکت بیمه اتکایی وظیفه دارد بر اساس شرایط بازار آزاد و بدون هر گونه مداخله دولت، نسبت به واگذاری مجدد مازاد سهم خالص نگهداری با اولویت دادن به بازارهای بیمه منطقه اقدام کند. این شرکت باید بتواند همانند یک بیمه‌گر اتکایی حرفه‌ای بین‌المللی جهت تحقق و ایفای وظایف خود در قبال سهامداران و کشورهای مربوط به آنان عمل کند.

شرکت فوق همچنین موظف است مشروط به تطابق سرمایه‌گذاری‌ها با الزامات و تکنیک‌های مناسب سرمایه‌گذاری، بخش عمده وجوه شرکت را در داخل منطقه سرمایه‌گذاری کند. این تصویب‌نامه در تاریخ ۲۶/۱۲/۱۳۸۶ به تایید رییس‌جمهوری رسیده و در تاریخ ۲۷/۱۲/۱۳۸۶ توسط پرویز داودی، معاون اول وی برای اجرا ابلاغ شده است.