رییس کل بیمه مرکزی با حذف اتکایی اجباری موافق است

گروه بازار پول- علی موسی رضا رییس شورای عمومی سندیکای بیمه‌گران ایران گفت: اولین نشست رییس کل جدید بیمه مرکزی با مدیران و اعضای هیات‌مدیره شرکت‌های بیمه دولتی و خصوصی برگزار شد و دکتر فرشباف در این دیدار آمادگی خود را از هر گونه حمایت از سندیکای بیمه‌گران ایران اعلام کرد. او همچنین با قدردانی از قوه قضائیه به خاطر تعادل در تعیین نرخ دیات در سال ۸۷ و افزایش قیمتی در حد نرخ تورم گفت: به همراه رییس کل بیمه مرکزی در کمیسیون اقتصادی مجلس حاضر و اصلاحات قانون بیمه شخص ثالث را مورد ارزیابی قرار دادیم.

موسی رضا گفت: این قانون تا پایان عمر باقی‌مانده مجلس هفتم به تصویب می‌رسد.

او از تعامل خوب بیمه مرکزی و سندیکای بیمه‌گران خبر داد و در پاسخ به پرسش دنیای اقتصاد مبنی بر اینکه آیا حذف واگذاری اتکایی اجباری موجب شکاف بین بیمه مرکزی و سندیکا می‌شود؟ گفت: دکتر فرشباف به فعالیت‌های سندیکایی آشنایی دارد و با حذف اتکایی اجباری به بیمه مرکزی موافق است و قطعا این مورد موجب بروز اختلاف نظر نخواهد شد.

لایحه بیمه شخص ثالث در کمیسیون اقتصادی مجلس بررسی شد

بررسی لایحه اصلاح قانون بیمه شخص ثالث روز سه شنبه ۲۰ فروردین در جلسه‌ای با حضور دکتر جواد فرشباف ماهریان رییس کل جدید بیمه مرکزی ایران و گروهی از مسوولان و کارشناسان صنعت بیمه در کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه یافت.

به گزارش روابط عمومی بیمه مرکزی این جلسه به دعوت شاهی عربلو رییس کمیسیون اقتصادی مجلس و با شرکت مسوولان صنعت بیمه و نمایندگانی از قوه قضاییه، نیروی انتظامی، وزارتخانه‌های راه و ترابری، بهداشت و... برگزار شد.رییس کمیسیون اقتصادی مجلس با قدردانی از همکاری بیمه مرکزی ایران در بررسی لایحه اصلاح قانون بیمه شخص ثالث، در دوره‌ دو رییس کل قبلی (دکتر همتی و دکتر کهزادی)، برای دکتر فرشباف معاون پیشین وزارت کار در سمت رییس کل جدید بیمه مرکزی ایران آرزوی موفقیت کرد و ابراز امیدواری کرد که این لایحه، پیش از پایان مجلس هفتم به تصویب برسد و به شورای نگهبان فرستاده شود. دکتر فرشباف، رییس کل بیمه مرکزی نیز از تلاش کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در بررسی لایحه اصلاح قانون بیمه شخص ثالث و همکاری صنعت بیمه و سندیکای بیمه‌گران تشکر و اظهار امیدواری کرد که در این زمینه قانون مناسبی به تصویب برسد.

وی همچنین بر اجرای منویات رهبر معظم انقلاب در زمینه سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی در صنعت بیمه و واگذاری شرکت‌های بیمه (به جز شرکت بیمه ایران) به بخش‌خصوصی تاکید و از کمک کمیسیون اقتصادی مجلس به تحقق برنامه‌های صنعت بیمه تشکر کرد.

لایحه اصلاح قانون بیمه اجباری مسئولیت مدنی دارندگان وسایل نقلیه موتوری زمینی در مقابل شخص ثالث که به دنبال سال‌ها بحث و تبادل نظر در شرکت‌های بیمه و بیمه مرکزی ایران برای جلوگیری از زیان‌دهی شرکت‌های بیمه در بخش بیمه شخص ثالث و واقعی‌تر شدن شرایط و سازوکارهای ارائه این نوع بیمه‌نامه، سال‌ها پیش در بیمه مرکزی تدوین و پس از تصویب در هیات وزیران، روز ۱۴ تیرماه ۸۳ به مجلس شورای اسلامی تقدیم شد، طی سال‌های اخیردر چارچوب اصل ۸۵ قانون اساسی در کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در دست بررسی است.

رییس کل بیمه مرکزی ایران ابراز امیدواری کرد که در سال نو که سال نوآوری و شکوفایی نام‌گذاری شده است، صنعت بیمه با کمک منابع انسانی خلاق خود بتواند در عملی کردن این شعار گام‌های بلندی بردارد.