با تصویب هیات وزیران، بانک مرکزی اجازه یافت معادل ارزی ۱۲هزار و ۳۷۳میلیارد ریال بابت بازپرداخت تعهدات ارزی کشور از حساب ذخیره ارزی برداشت کند. به گزارش خبرگزاری مهر، هیات وزیران در جلسه مورخ ۵/۱۲/۱۳۸۶ بنا به پیشنهاد شماره بانک مرکزی و به استناد بند «و» تبصره (۴) قانون بودجه سال ۸۶ کل کشور مصوب کرد که بانک مرکزی مجاز است معادل ارزی ۱۲هزار و ۳۷۳میلیارد ریال از حساب ذخیره ارزی برداشت و وجوه ریالی مربوط را به حساب شماره ۱۳۹۲ خزانه نزد بانک مرکزی واریز کند.

همچنین خزانه موظف شد پرداخت‌های مربوط به تعهدات ارزی موضوع بند «و» تبصره (۴) قانون بودجه سال ۸۶ کل کشور را در سررسیدهای مقرر براساس اعلام بانک مرکزی تامین کند. براساس بند «و» تبصره (۴) قانون بودجه ۸۶، دولت مجاز شده بود رقم ۱۲۳۷۳میلیارد ریال را بابت بازپرداخت تعهدات ارزی کشور از محل فروش و یا واگذاری سهام تامین کند و در صورت عدم تامین تمام یا بخشی از مبلغ فوق، به بانک مرکزی اجازه داده شده بود تعهدات ارزی در سررسیدهای مقرر را از محل منابع مالی دولت نزد خود بازپرداخت کند.

این مصوبه در تاریخ ۲۵/۱۲/۱۳۸۶ به تایید شماره ۲۱۰۳۴۲/ت ۳۷۵۲۵ هـ از سوی دکتر پرویز داودی، معاون اول رییس‌جمهوری به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده است.