سرمایه بانک صنعت و معدن به ۲۱هزار میلیارد ریال افزایش یافته است که این افزایش می‌تواند بر توانمندی این بانک برای تامین اعتبار طرح‌های زیر ساختی کشور بیفزاید. مهدی رضوی، مدیرعامل بانک صنعت و معدن در گفت‌وگو با جامع نیوز، شرایط عمومی‌بانک را ثابت و پایدار توصیف کرده و افزود: طی سال ۸۶ شاخص سپرده‌های چهارگانه ۵۷ درصد، گشایش اعتبارات خارجی - ارزی ۳۲۴درصد و گشایش اعتبارات داخلی - ریالی ۱۲۹درصد نسبت به سال ۸۵ رشد داشته است.

وی تاکید کرد: بر مبنای تصمیمات دولت و تشکیل دو کارگروه تحول رفتاری نظام بانکی و بازنگری قوانین بانکی، آینده نظام بانکی کشور با گذشته متفاوت خواهد بود به طوری که در شرایط جدید بانک‌‌های توسعه‌ای و به ویژه بانک صنعت و معدن از جایگاه و نقش ممتازی برخوردار می‌شوند. رضوی افزود: به‌‌رغم شرایط موجود که در آن بانک‌‌های کشور میزان قابل توجهی اضافه برداشت از بانک مرکزی داشته‌اند بانک صنعت و معدن حتی یک روز نیز اضافه برداشت نداشته است. مدیرعامل بانک صنعت و معدن، تصریح کرد: در نتیجه رایزنی‌هایی که با همکاری سفارت جمهوری اسلامی‌ایران، طی زمان برگزاری ادفیاپ در اجلاس هانوی انجام شد اجلاس آتی اتحادیه مزبور، اردیبهشت ماه سال جاری به میزبانی بانک صنعت و معدن در کشورمان برگزار می‌شود.

رضوی همچنین حضور مدیران ۷۸ بانک توسعه‌ای جهان در کشورمان طی زمان برگزاری سی و یکمین اجلاس بانک‌های توسعه‌ای آسیا و اقیانوسیه را یک رویداد مهم برشمرد و خاطر نشان ساخت: به منظور برگزاری هر چه بهتر این اجلاس دبیرخانه‌ای تشکیل شده است که هماهنگی و ارتباط مستمری با وزارت امور خارجه دارد.

وی در پایان بیان کرد: بانک صنعت و معدن در اجلاس گذشته ادفیاپ جایزه زیر ساخت را به خاطر تامین اعتبار طرح‌های زیر ساختی توسعه اقتصادی و صنعتی کشور از آن خود کرده است.