مدیرعامل سازمان خصوصی‌سازی از پیشنهاد واگذاری ۲۰‌درصد سهام بانک ملت به سازمان تامین اجتماعی بابت رد دیون خبر داد و گفت: این پیشنهاد برای تصویب نهایی به دولت ارائه شده است. غلامرضا حیدری کردزنگنه در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر گفت: بازپرداخت ۲‌هزار و ۷۰۰‌میلیارد تومان دیون دستگاه‌های مختلف و طلب صندوق‌های بازنشستگی، تامین اجتماعی، صندوق‌های بازنشستگی لشکری و کشوری، نیروهای مسلح و جوایز صادراتی بازرگانان و دولت از طریق واگذاری سهام انجام خواهد شد.

مدیرعامل سازمان خصوصی‌سازی با اشاره به مشخص شدن میزان و نوع دستگاه‌هایی که سهام به آنها واگذار خواهد شد، تصریح کرد: در این راستا، قرار است ۲۰‌درصد سهام بانک ملت به سازمان تامین اجتماعی بابت رد دیون واگذار شود.

وی با اشاره به ارائه این پیشنهاد برای تصویب نهایی به دولت گفت: سازمان خصوصی‌سازی منتظر ابلاغ نظر دولت و مصوبه هیات وزیران در این خصوص است.

واگذاری بانک ملت و تجارت در سال آینده

کردزنگنه همچنین با بیان اینکه کارهای مربوط به واگذاری سهام دو بانک ملت و تجارت در حال نهایی شدن است، اظهارداشت: روز چهارشنبه هفته گذشته سازمان حسابرسی نتیجه حساب‌های میان دوره ای این دو بانک را اعلام و با آنها موافقت کرده است.

وی با بیان اینکه واگذاری سهام بانک ملت و تجارت در سال آینده انجام خواهد شد، افزود: همچنین روز یکشنبه (فردا) نیز طرح پذیرش شرکت مخابرات در بورس برای واگذاری سهام در جلسه هیات عالی واگذاری مطرح خواهد شد که امید است این سهام نیز هرچه زودتر واگذار شود.

بنابراین گزارش، با توجه به اینکه واگذاری سهام بانک ملت از طریق بورس خواهد بود، بنابراین قیمت بلوک ۲۰‌درصدی این بانک که باید به تامین اجتماعی واگذار شود، پس از قیمت‌گذاری در بورس تعیین می شود. جریان عرضه و تقاضا، قیمت سهام این بانک را برروی تابلوی بورس مشخص خواهد کرد و پس از آن نیز قیمت بلوک ۲۰‌درصدی متعلق به تامین اجتماعی مشخص می‌شود.