مدیر اداره نشر اسکناس بانک مرکزی گفت: عرضه نامحدود سکه که از یکشنبه هفته جاری آغاز شده است تا روز ۱۵ فروردین ماه سال آینده ادامه خواهد داشت. محمد قدس الهی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس با اشاره به عرضه نامحدود سکه توسط شعب منتخب بانک‌های تجارت و سپه، اظهار داشت: متقاضیان به هر میزان که تقاضا برای انواع سکه داشته باشند، می‌توانند از این شعب دریافت کنند. وی خاطرنشان کرد: هیچ محدودیتی از لحاظ سکه وجود ندارد و عرضه آن توسط بانک‌ها تا روز پایانی سال جاری ادامه دارد.

به گفته مدیر اداره نشر اسکناس بانک مرکزی به منظور کنترل بازار سکه، عرضه نامحدود انواع قطعات سکه تا روز پانزدهم فروردین ماه سال آینده نیز ادامه خواهد یافت.

به گزارش فارس در پی افزایش شدید قیمت سکه در بازار، بانک مرکزی به منظور کنترل بازار جلوگیری از این افزایش قیمت در روزهای پایانی سال تصمیم به عرضه نامحدود سکه از طریق شعب منتخب بانک‌های تجارت و سپه گرفت. بنابراین گزارش این کار از روز یکشنبه ۱۹ اسفند ماه آغاز شده است.

ادامه روند نزولی قیمت سکه در بازار

به‌رغم افزایش بهای طلا در بازارهای جهانی قیمت انواع مسکوکات طلا به دلیل عرضه سکه از سوی بانک مرکزی روند نزولی داشت.

عرضه روزانه سکه از سوی بانک مرکزی به بازار موجب شده تا بهای انواع مسکوکات طلا به‌رغم رشد قیمت طلا در بازارهای جهانی ثابت باقی بماند.

بنابراین گزارش، ربع سکه بهار آزادی امروز ۶۳هزار تومان، نیم سکه بهار آزادی ۱۱۴هزار تومان، سکه بهار آزادی طرح جدید ۲۲۶هزار تومان و سکه بهار آزادی طرح قدیم ۲۷۰هزار تومان بود.

بهای هر مثقال طلای ۱۷ عیار که به عنوان پایه بازار شناخته‌ می‌شود امروز در بازار ۹۵هزار و ۲۰۰ تومان بود. یک گرم طلای ۱۸ عیار (بدون اجرت ساخت) نیز در حدود ۲۲هزار تومان معامله بود. بهای هر اونس طلا در بازارهای جهانی ۹۷۲ دلار بود.

پیش از این قیمت سکه به ۲۹۰هزار تومان نیز رسید بود. اقدام بانک مرکزی در عرضه سکه به شکل نامحدود توسط بانک‌های دولتی باعث تثبیت و کاهش قیمت سکه شد.