شعبه «ممتاز اصناف» توسط بیمه ایران افتتاح شد

لیلا اکبرپور

شعبه ممتاز امور بیمه‌ای اصناف کشور بیمه ایران طی مراسمی با حضور مهندس مفتح، معاون وزیر بازرگانی، آزاد ریاست شورای اصناف کشور و مدیرعامل، اعضای هیات‌مدیره و مدیران اجرایی بیمه ایران در ساختمان فنی این شرکت افتتاح شد. شعبه ممتاز اصناف در حالی افتتاح شد که پیش از این بیمه ایران و شورای اصناف کشور قراردادهای بیمه مازاد درمان گروهی، بیمه عمر و حوادث گروهی وآتش‌سوزی جامعه اصناف با پوشش مازاد عدم‌‌النفع را منعقد کرده بودند.

سیدجواد سهامیان، مدیرعامل بیمه ایران در آیین گشایش شعبه ممتاز بیمه اصناف کشور ضمن اعلام افتتاح شعب اختصاصی اصناف در سایر استان‌های کشور گفت: بر اساس قرارداد بیمه‌ای این شرکت با شورای اصناف تمامی دست‌اندرکاران جامع امور صنفی، اتحادیه‌ها و سایر واحدهای تابعه و افراد خانواده آنان می‌توانند از محصولات بیمه ایران در جهت تامین امنیت روانی و اقتصادی خود و خانواده استفاده کنند.

سهامیان همچنین از کارکنان بیمه ایران درخواست کرد که در اجرای درست این قرارداد، نهایت همکاری را با اصناف کشور داشته باشند و کارشناسان فنی بیمه‌نامه‌ها را با توجه به شرایط و خطرات که در صنف‌ها متغیرند، طراحی و صادر کنند.

مدیر عامل بیمه ایران با بیان اینکه تمامی خطراتی که اصناف کشور را تهدید می‌کنند، باید تحت پوشش قرار گیرند به صراحت اعلام کرد: در بحث صادرات کالا، بیمه ایران ریسک‌های سیاسی را هم تحت پوشش قرار می‌دهد. او با یادآوری ارزش‌های اصناف و جایگاه این اقشار در رشد اقتصادی کشور خاطرنشان کرد: اصناف کشور از لحاظ اشتغال‌زایی، خودکفایی، صادرات و عدم وابستگی نقش بسزایی در اقتصاد کشور ایفا می‌کنند و این وظیفه بیمه ایران است که با ارائه پوشش‌های مناسب بیمه‌ای در زمان وقوع خطرات آسیب‌ها را جبران کند.

سهامیان گفت: سرمایه‌های اصناف طی سال‌ها با رنج و زحمت جمع‌آوری شده و نمی‌توان آنان را به راحتی دست حوادث سپرد.

سهامیان در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه طبق تبصره یک ماده ۷۵ قانون صنعتی انحصاری اتحادیه‌ها و مجامع امور صنفی مشمول قوانین و مقررات کار و تامین اجتماعی نیستند، چگونه می‌توانند از بیمه‌ درمان تکمیلی استفاده کنند، گفت: اعضای اتحادیه‌ها می‌توانند با ارائه جواز کسب که مورد تایید اتحادیه نیز باشد، تحت پوشش بیمه درمان تکمیلی قرار گیرند.

محمدصادق مفتح معاون وزیر بازرگانی نیز در این مراسم از اصناف به عنوان خدمت‌گزارترین اقشار جامعه نام برد و گفت: بیش از ۵/۱۷درصد تولید ناخالص کشور توسط اصناف تامین می‌شود و بیمه ایران خدمات بیمه‌ای خود را به قشر پرتلاشی ارائه می‌کند. او در خصوص اختصاص شعب بیمه‌ای به اصناف کشور گفت: این امر باب جدیدی برای ارائه خدمات بیمه‌ای است و آثار مثبتی بر فعالیت‌های اصناف خواهد داشت.