بیمه‌نامه‌های پارسیان در سبد خرید کارکنان صنعت نفت

لیلا اکبرپور

صندوق بازنشستگی صنعت‌نفت و بیمه پارسیان به منظور تامین امنیت و جبران خسارات اقتصادی کارکنان بازنشسته صنعت‌نفت، قرارداد همکاری بیمه‌ای منعقد کردند. عکس: حامد نوری- شانا

بدین ترتیب ۴۹هزار بازنشسته صنعت نفت به همراه بستگان درجه یک آنها می‌توانند با استفاده از تخفیفات ویژه از محصولات بیمه پارسیان بهره‌مند شوند.

حسین کریم‌خان زند، مدیرعامل بیمه پارسیان، انعقاد قرارداد با صندوق بازنشستگی صنعت نفت و ارائه خدمات با تخفیفات ویژه را در راستای اجرای ۱۰فرمان رییس‌جمهوری و تحت پوشش قرار گرفتن اقشار آسیب‌پذیر جامعه عنوان کرد. مهدی کرباسیان، رییس هیات رییسه صندوق بازنشستگی صنعت نفت با اشاره به اینکه قرارداد مذکور قابلیت تعمیم و گسترش دارد، اعلام کرد: در مرحله اول مستمری‌بگیران و بستگان درجه یک آنان مشمول قرارداد می‌شوند و در مراحل بعدی امکان تحت پوشش قرار گرفتن ۸۳ هزار کارمند رسمی صنعت نفت مشروط بر استقبال مسوولان اداری وجود دارد.

کرباسیان با اشاره به انواع پوشش‌های بازرگانی که توسط بیمه پارسیان ارائه می‌شود، یادآور شد: در قرارداد یادشده بیمه‌های اتومبیل شامل شخص ثالث، سرنشین و بدنه، بیمه آتش‌سوزی منازل مسکونی و خطرات تابعه از جمله مسوولیت در قبال همسایگان، بیمه‌نامه حوادث انفرادی و درمان مسافرین خارج از کشور آورده شده است که از اوایل سال ۸۷ بیمه‌های عمر و پس‌انداز و عمر مستمری نیز اجرایی خواهد شد.

رییس هیات رییسه صندوق بازنشستگی صنعت نفت فرهنگ‌سازی بیمه را جزو تکالیف صندوق‌های بازنشستگی دانست و عنوان کرد: اعضای صندوق و بستگان درجه یک آنان می‌توانند با اخذ تاییدیه صندوق با مراجعه به شعب بیمه پارسیان از تخفیفات ویژه استفاده کنند.

او با یادآوری اینکه حق بیمه شخص ثالث به صورت نقدی پرداخت می‌شود، خاطرنشان کرد: حق بیمه رشته‌های بدنه اتومبیل، منازل مسکونی، درمان خارج از کشور و حوادث انفرادی به صورت اقساط ماهانه پرداخت می‌شود و صندوق بازنشستگی صنعت نفت به خاطر حمایت از مستمری‌بگیران بخشی از حق بیمه‌های یادشده را تقبل می‌کند.

کرباسیان با اشاره به کاهش درآمد بازنشستگان و رشد تورم از تاسیس شرکت سرمایه‌گذاری کارگزاری توسط صندوق در آینده‌ای نزدیک خبر داد و تصریح کرد: هدف از تاسیس شرکت یادشده اعطای سود حداقل ۱۴ تا ۱۵درصد برای اعضا است.

رقابت براساس سرویس‌‌دهی

حسین کریم‌خان زند، مدیرعامل بیمه پارسیان نیز با یادآوری برنامه تحول صنعت بیمه و ابلاغ فرمان ۱۰ماده‌ای رییس‌جمهوری از تابستان امسال گفت: حوادث زندگی افراد را دستخوش تغییرات می‌کند و از آنجا که آسیب‌پذیری قشر بازنشسته از سایرین بیشتر است، توجه به این قشر مورد توجه قرار گرفته و انعقاد قرارداد با صندوق بازنشستگی صنعت نفت، حمایت توجه به مستمری‌بگیران این صنعت است.

او با اشاره به رعایت ضوابط بیمه مرکزی ایران در قرارداد مذکور خاطرنشان کرد: بیمه پارسیان پوشش‌های بدنه اتومبیل، حوادث انفرادی، آتش سوزی منازل مسکونی و تبعات آن و درمان مسافرین خارج از کشور را با احتساب تخفیفات گروهی محاسبه کرده و به جز حق بیمه شخص ثالث بقیه موارد را به صورت اقساطی دریافت می‌کند و بیمه‌گزاران درمان مسافرت‌های خارجی خسارات را می‌توانند در کشور خودمان دریافت کنند.

مدیر عامل بیمه پارسیان با یادآوری اینکه برگه تاییدیه صندوق بازنشستگی برای تهیه بیمه‌نامه‌ها ضروری است، ادامه داد: صندوق بازنشستگی به منظور حمایت از مستمری‌بگیران پرداخت بخشی از حق بیمه‌ها را پذیرفته و از بیمه پارسیان سرویس‌دهی مطلوب و تکریم بازنشستگان را انتظار دارد.

زند یادآور شد: بیمه‌های عمر بیمه پارسیان در انواع مختلف طبق خواسته و نیازهای افراد صادر می‌شوند و از ارائه طرح نوع بیمه عمری که سالانه به صورت پلکانی رشد نرخ تورم را پوشش می‌دهد، خبر داد وگفت: رقابت موجب توسعه است و در دو محور قیمت و خدمات صورت می‌گیرد که برای بیمه‌ پارسیان ارائه خدمات‌رسانی مناسب به مراتب ارزشمند‌تر است. بوشهری، رییس صندوق بازنشستگی و عضو هیات مدیره بیمه پارسیان با توجه به اهمیت بیمه در زندگی افرادگفت: بیمه هزینه‌های پیش‌بینی نشده اتفاقات زندگی را به برنامه‌های پیش‌بینی شده تبدیل می‌کند و ابزاری نو برای جایگزینی سرمایه‌های از دست رفته توسط حوادث است.

او در پاسخ به سوال دنیای اقتصاد مبنی بر اینکه آیا تاییدیه صندوق بازنشستگی صنعت نفت به منزله ضمانت پرداخت اقساط حق بیمه خواهد بود، گفت: این یک توافق است نه تضمین. اما مراجعه مستمری‌بگیران به صندوق و اعلام استفاده از بیمه‌نامه مشمول این قرارداد و پرداخت اقساط از حقوق آنان، کار همان ضمانت‌نامه را خواهد کرد.

همچنین دادخواه، رییس کانون بازنشستگان استان تهران ضمن قدردانی از هیات رییسه صندوق بازنشستگی صنعت نفت از بیمه پارسیان خواستار سرویس‌دهی مناسب به ویژه برای درمان سفرهای خارج از کشور شد و پیشنهاد داد که بیمه درمان تکمیلی نیز به مفاد قرارداد افزوده شود.

دکتر غلامحسین جباری، استاد دانشگاه و مدیرعامل شرکت خدمات بیمه امین پارسیان در خاتمه ضمن یادآوری جایگاه بیمه به ویژه بیمه‌های عمر و مستمری در زندگی افراد گفت: در سال‌های طولانی گذشته بیمه‌گران همواره سعی داشتند مسوولان رده بالای اقتصادی را از مزایای بیمه مطلع سازند؛ اما اکنون به مقطعی رسیده‌ایم که مسوولان مزایای بیمه را لمس کرده و برای تحت پوشش قرار گرفتن خطراتی که کارکنان آنان را تهدید می‌کنند، پیش قدم هستند.